دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
فرم ها و چک لیست ها

دستورکار موردی (۱) مرحله تخریب

دستورکار موردی (۱) مرحله تخریب

دانلود دستورکار  موردی (۱) مرحله تخریب

۴ مورد کلیدی که مهندس ناظر در مرحله تخریب می بایست در دستورکار خود قید نماید:

دستور کار(۱) تخریب

جناب آقای یا شرکت محترم …………………………سازنده و نماینده محترم ساختمان به شماره پرونده………………..واقع به آدرس:……………………………………………………………………

با توجه به آنکه در حال حاضر مشغول شروع مراحل تخریب می‌باشید ، بدین وسیله موارد ذیل در مورخه …../…/… به جنابعالی ابلاغ می‌گردد:

۱-با توجه به آنکه علمک های گاز در محل تردد لودر و کامیون‌ها قرار خواهند گرفت، می‌بایستی سریعاً نسبت به برداشتن علمک های گاز توسط شرکت ملی گاز اقدام نمایید تا باعث انفجار و آتش سوزی نگردد.همچنین با توجه به آنکه هر دو کنتور آب در محل گودبرداری قرار خواهند گرفت سریعاً نسبت به جابه جایی کنتورهای آب اقدام فرمائید. ضمنا محل کنتورهای برق را هم توسط مامورین اداره برق به محل مناسبی که در کلیه مراحل تخریب و گودبرداری آسیب نبیند، منتقل شود. همچنین سریعاً نسبت به نصب سرپوش روی گذر با داربست و توری فلزی به منظور حفظ اقدام گردد.

۲-کلیه شیشه‌ها را جداگانه درآورده و در گوشه‌ای دپو نمایید که هنگام جدا کردن آجرها باعث آسیب به دست کارگران نشود ، کلیه کارگران می‌بایستی از دستکش برزنتی و کلاه چانه دار و کفش ایمنی استفاده نمایند و از کارگران اتباع خارجی فاقد پروانه کار در کارگاه به هیچ‌وجه استفاده نشود.

۳- تخریب می‌بایستی از بالاترین سقف به تدریج شروع‌شده و خاک‌ها از طریق سوراخ تعبیه‌شده در سقف به پایین منتقل گردند ، هنگام استفاده از دستگاه هوا و برش می‌بایستی کنترل شود سر کپسول هوا از گازوئیل و مواد روغنی پاک باشد ، تا باعث انفجار نگردد.

۴- با توجه به آنکه پلاک ضلع شرقی دارای بافتی فرسوده بوده و دارای پیش نجاری‌های عمیق  در دیوار مشترک می‌باشد ، لذا می‌بایستی تخریب دیوار فوق توسط کارگران صاحب صلاحیت به آرامی و دقت و به وسیله قلم و تیشه صورت پذیرد. کلیه مراحل تخریب به خصوص تخریب ضلع شرقی می‌بایستی با اطلاع و هماهنگی و زیر نظر این‌جانب صورت پذیرد.

دانلود دستور کار جامع عملیات تخریب ساختمان ویژه مهندسین ناظر

 

هر هفته یک مورد از مستندات ویژه همیار ناظر شامل: چک لیست دستور کار …..فیلم های آموزشی برای اعضای ویژه در دسترس قرار خواهد گرفت.

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست های ضروری برای مهندسین ناظر، طراح و مجری
  2. هر آنچه که مهندسین ناظر باید در مورد مرحله تخریب و شروع به کار بدانند
  3. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  4. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا