دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
فرم ها و چک لیست ها

چک لیست مصرف بهینه آب چیست؟

چک لیست مصرف بهینه آب چیست؟

دستورالعمل رعایت استاندارد مصرف بهینه آب در تأسیسات داخلی ساختمان ها و رعایت توسعه انشعاب فاضلاب واحدهای ساختمانی تا ابتدای معابر در ساخت و سازهای جدید الزامی می باشد. مطابق ماده دو این دستورالعمل مهندسان تأسیسات مکانیکی و طراحان نقشه های تأسیساتی هنگام تهیه نقشه های تأسیساتی به منظور صدور پروانه ساختمانی ملزم به تنظیم دستورالعمل های استفاده از شیرآلات و ادوات کاهنده استاندارد مصرف آب هستند.
استفاده از فلاش تانک دوگانه سه الی شش لیتر در ریزش، استفاده از سردوش های کاهنده جهت دوش حمام (۱۱ الی ۱۳ لیتر در دقیقه)، استفاده از سرشیرهای کاهش دهنده مصرف جهت شیرآلات ( ۵ الی ۷ لیتر در دقیقه)، استفاده از شیرهای الکتریکی و پدالی برای مراکز عمومی، استفاده از شیرهای فشاری زمان دار برای آبخوری های عمومی و پیش بینی مخزن ذخیره آب جهت مصارف مورد نیاز آب مصرفی ساختمان طبق مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان در صورت لزوم به هنگام صدور پروانه ساختمان الزامی است.
براساس ماده سیزدهم این دستورالعمل هنگام صدور پروانه ساختمان، گواهی عدم خلاف و پایان کار ساختمان تمام عوامل مربوط به طراحی، نظارت و اجرا اعم از شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان  باید کنترل لازم بر رعایت توسعه انشعاب فاضلاب و سامانه دفع آب باران در ساختمان ها تا ابتدای معابر عمومی را اعمال کنند.
طبق ماده سه این دستورالعمل مالکان، عوامل اجرایی و مجریان پروژه ساختمانی ملزم به رعایت تمام موارد می باشند و ماده هشتم این دستورالعمل نیز بر این نکته تأکید می کند که مهندسان ناظر تأسیسات مکانیکی ساختمان ملزم به کنترل رعایت چک لیست نظارت تأسیساتی (بر اساس مصرف بهینه آب) هستند.

دانلود چک لیست مصرف بهینه آب

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا