دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
عمران

انواع روش های آب بند کردن در سازه بتنی

انواع روش های آب بند کردن در سازه بتنی

انواع روش های آب بند کردن در سازه بتنی

آب بندی انواع سازه های بتنی

یکی از مواردی که در سازه‌های بتنی در مجاورت دائم یا غیر دائم با آب یا مواد شیمیایی بسیار اهمیت دارد، آب‌ بندی این سازه‌ها است. دپارتمان بخش آب بندی سازه‌های بتنی شرکت افزیر، با سوابق ارزشمند، توانمندی بالا و استفاده از مصالح و تجهیزات تخصصی به روشهای زیر راهکارهای آب بندی را ارائه می‌کند:

آب بندی در حین ساخت

این روش با استفاده از مواد افزودنی مناسب و قرار دادن واتراستاپ در درزهای اجرایی یا انبساطی و رعایت نکات مهم اجرایی انجام می‌گردد.

آب بندی به روش تزریق رزین پلی‌یورتان (Polyurethane)

پلی‌یورتان‌ها پلیمرهایی هستند که دارای پیوند یورتانی بوده و از طریق واکنش افزایشی بین یک گروه ایزوسیانات و یک ترکیب دارای هیدروژن فعال مثل گروه هیدروکسیل شکل می‌گیرند. مهمترین ویژگی این گروه از پلیمرها این است که پس از واکنش ساخناری پایدار بوجود می‌آید. در این روش آب بندی بتن، رزین‌های پلی‌یورتان یک جزئی یا دو جزئی با پمپ مخصوص تزریق در محل‌های نفوذ آب تزریق می‌شوند و باعث آب ‌بندی جسم بتن از داخل و عمق می‌گردد.

مزایای آب بندی به روش تزریق پلی یورتان:

– آب بندی جسم بتن و عدم ورود آب به درون بتن و جلوگیری از اثرات مخرب ورود آب به بتن مانند خوردگی…

– امکان آب بندی از هر دو سمت سازه (آب بندی در فشار مثبت و منفی)

– امکان آب بندی در محلهایی با دبی آب بالا

– مقاومت در برابر فشار معکوس آب

– امکان آب بندی ترکهای بتن با ابعاد مختلف

– پلی یورتان دارای کارکردهای گوناگونی از جمله کفپوش های صنعتی، پوشش های محافظتی، فوم ها، بتونه و ماستیک است.

کفپوش های پلی یورتان :

با مقاومت‌های مکانیکی، شیمیایی و سایشی مطلوب جهت اجرا در کارخانجات صنعتی، ورزشگاه ها، محیط‌های دارای لرزش و نیز محیط‌هایی که در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) قرار دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

پوشش‌های محافظتی پلی یورتان :

پوشش‌های محافظتی پلی یورتان با قابلیت اجرا در ضخامت‌های مختلف بر حسب نوع کاربری سطوح مورد نظر و همچنین دارا بودن خواص مطلوب فیزیکی و بهداشتی و از همه مهمتر مقاوم در برابر اشعه UV خورشید، مناسب برای پوشش مخازن آب آشامیدنی ، لوله‌ها و اتصالات، سطوح لوله های بتنی انتقال آب قابل ارائه می‌باشد.

آب بندی با استفاده از روش های عایق سطحی

این روش آب بندی بتن بر مبنای ایجاد لایه نفوذ ناپذیر به روش لاینینق در سطح بتن صورت می‌گیرد. بسته به شرایط  سازه و عملکرد مورد انتظار از سیستم مورد بهره‌برداری، این شرکت از مواد آب بندی بتن با پایه‌های مختلف تولیدی شرکتهای معتبر جهانی استفاده می‌کند. این روش برای آب‌بندی تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، مخازن ذخیره مایعات، تونل‌ها و منهول‌ها، کانالهای انتقال مایعات، استخرهای چربی گیر کارخانه های صنعتی، پتروشیمی و پالایشگاه ها، کاربرد فرآوانی دارد.

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا