دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
فرم ها و چک لیست ها

گواهی سلامت جرثقیل چیست؟

گواهی سلامت جرثقیل چیست؟

انواع جرثقیل هایی که برای صدور گواهی سلامت جرثقیل باید اقدام شود از قبیل زیر هستند: جرثقیل های سقفی, بازویی , دروازه ای , کامیونی و محرک, تاور کرین (Tower crane) , لیفتراک, ریچتراک, آسانسور و بالابرهای کارگاهی , ماشین آلات راهسازی و سنگین و…

گواهی سلامت جرثقیل و لیفتراک چیست؟

ایمنی جرثقیل ,ماشین آلات و تجهیزات آنها همگی بر عهده ی مسئولان ایمنی و بهداشت و مسئولان کارخانه یا کارگاه ای است که دارنده این جرثقیل ها و تجهیزات است. بار مسئولیت تمامی حوادثی که احتمال وقوع آنها همیشه ممکن است بر عهده ی این مسئولان است و کوتاهی در این زمینه هیچ توجیه قابل قبولی ندارد.

این بازرسی های فنی توسط بازرسان ایمنی و بهداشت به صورت سالیانه انجام میشود که در اصل این بازرسان برطبق یکسری چک لیست های معتبر و مربوط به این تجهیزات مطابق با سازمان ملی استاندارد, وزارت کار , وزارت صنعت و معدن است بررسی های لازم انجام میشود.

این چک لیست های جرثقیل براساس یکسری استاندارد های بین المللی تدوین شده است که از جمله این استاندارد های بین المللی میتوان به استاندارد OHSAS 18001 نام برد.

به عبارتی بهتر و کاملتر میتوان به اینصورت بیان کرد که بازرسی شدن این جرثقیل ها و ماشین الات صنعتی توسط ماموران بازرسی ایمنی بهداشت که از نظر فنی و منطبق بودن قطعات جرثقیل و ماشین الات با استانداردهای بین المللی که به صورت چک لیست هایی در اختیار بازرسان قرار دارد منجر به صدور یا عدم صدور گواهی سلامت جرثقیل میشود.

در صورتی که این عیوبی در قطعات جرثقیل مشاهده شود به دارندگان این جرثقیل ها مهلتی داده میشود که این عیوب را برطرف کنند و سپس مجددا” برای گرفتن صدور گواهی سلامت جرثقیل اقدام نمایند.

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا