دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
معماری

معرفی مهندسی معماری انرژی

معرفی مهندسی معماری انرژی

 معرفی مهندسی معماری انرژی

گرم شدن زمین،‌ افزایش آلودگی‌های زیست محیطی، از بین رفتن منابع طبیعی انرژی و… کارشناسان را بر آن داشت تا با چاره‌اندیشی در زمینه‌های مختلف،‌ این روند رو به رشد را مهار نمایند. یکی از مهمترین بخش‌هایی که سهم بسزایی در اتلاف منابع انرژی و افزایش آلودگی‌های زیست محیطی دارد،‌ صنعت ساختمان است. از این رو طراحی صحیح ساختمان‌ها و دقت در انتخاب مصالح و… نقش قابل توجهی در کاهش اثرات زیانبار این صنعت دارد.

معماری سبز و معماری پایدار از جمله راهکارهای ارائه شده در این مورد می‌باشند. یکی از ارکان مهم این نوع معماری،‌ متناسب ساختن ساختمان با اقلیم محل احداث پروژه است. انرژی معماری، رشته نوپایی است که برای دانشجویان معماری به خوبی شناخته شده نیست. رشته انرژی معماری سعی می‌نماید با احیا کردن دانش پیشینان و تلفیق آن با دانش ساختمان‌سازی جدید، روش مطلوبی را ارائه نماید که بتواند جوابگوی نیازهای مادی و معنوی انسان امروزی باشد.

در واقع رشته انرژی معماری، کسب مهارت در بهره مندی از عوامل اقلیمی – بومی و انرژیهای تجدید شونده در طراحی معماری پایدار و صرفه جویی در مصرف انرژی است . این رشته سعی دارد تا پایداری و محیط زیست را وارد اصول طراحی معماری کند.

برخی از سر فصل‌های مهم ارائه شده در این دوره عبارتند از: آموزش مبانی طراحی اکولوژیک، ممیزی انرژی، کارشناس انرژی، نرم‌افزارهای محاسباتی (نور و روشنایی، صوت و گرما)، فیزیک ساختمان، مدیریت انرژی و…

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا