دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
مرجع مهندسین

معرفی یکی از کتب مرجع مدیریت منابع انسانی_ رشته مدیریت ساخت

معرفی یکی از کتب مرجع مدیریت منابع انسانی_ رشته مدیریت ساخت

معرفی یکی از کتب مرجع مدیریت منابع انسانی_ رشته مدیریت ساخت

مدیریت ساخت یکی از شاخه‌های مهندسی عمران است که به برنامه‌ریزی، هدایت، اجرا، کنترل و مدیریت پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وساز می‌پردازد. متخصصان و مدیران ساخت، ضمن آشنایی با مهارت‌های فنی و مهندسی مرتبط با فعالیت‌های مهندسی عمران، با استفاده از مهارت‌های مدیریتی موجود در این رشته به هدایت و مدیریت منابع انسانی و مالی در فرآیند انجام پروژه‌ها می‌پردازند.
امروزه مدیریت ساخت در جهت ارتقاء کیفیت و کاهش مدت و هزینه انجام پروژه‌ها و نیز اجرای دقیق طراحی و ساخت سازه‌های مهم مانند پل‌ها، سدها، بنادر و سازه‌های دریایی، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها، ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ و بسیاری سازه‌های دیگر، نقش مهمی را دارا می‌باشد.
این رشته شامل مجموعه های مدیریت عمومی و دولتی، صنعتی، بازرگانی، مالی و سرمایه گذاری، استراتژیک، سازمان، منابع انسانی، ریسک، کارآفرینی، بازاریابی، کیفیت، اجرایی، فناوری اطلاعات، خلاقیت و نوآوری و در نهایت مدیریت پروژه می باشد.
که در این قسمت یکی از کتب مرجع مدیریت منابع انسانی_ رشته مدیریت ساخت را معرفی می نماییم.

کتاب: کلیدهای طلایی مدیریت منابع انسانی

نام اصلی کتاب: The Truth about Managing People

نویسنده: استیفن پی رابینز

مترجم: غلام حسین خانقایی

مدیریت منابع انسانی فرآیندی است که به شناسایی، انتخاب، به‌کارگیری، آموزش و پرورش، ایجاد و تقویت انگیزه و توسعه نیروی انسانی، به منظور نیل به اهداف سازمان‌ها می‌پردازد. مدیریت منابع انسانی به جهت تمرکز بر اداره نیروی انسانی به عنوان منابع کلیدی سازمان‌ها، یکی از مهمترین بخش‌های علم و هنر مدیریت محسوب می‌گردد.

امروزه مدیریت منابع انسانی با رویکردی استراتژیک و با استفاده از سیاست‌ها، اقدامات و سیستم‌هایی که رفتار، طرز فکر و عملکرد کارکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند، به آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌پردازد و به‌همین‌خاطر تاثیر مهمی را بر عملکرد سازمان‌ها دارا می‌باشد.

شرح مختصر کتاب:

زمانی که با متقاضیان یک شغل مصاحبه می کنید به طرح پرسشهایی در مورد تجربیات گذشته او که برای شغل فعلی مناسب است اقدام نمایید. نمونه ای از این پرسش ها عبارتند از: چه کارهایی را که نشان دهنده ابتکار و خلاقیت است در مشاغل قبلی خود انجام داده اید؟ چه هدفی در شغل قبلی بیش از همه مورد علاقه تان بود که موفق به حصول آن نشدید؟ چرا موفق به رسیدن به آن هدف نشدید؟

کتاب کلیدهای طلایی مدیریت منابع انسانی به قلم استیفن رابینز صاحب نظر پرآوازه در رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی است. رابینز در این کتاب تلاش کرده تا چکیده ای از نوشته های علمی خود را با تجربیات ارزشمند علمی خویش در هم آمیزد و با عنوان کلیدهای طلایی مدیریت منابع انسانی به دست مدیران دهد. این کتاب بسیار کاربردی است و شامل نکات ظریف و بدیع در ده مقوله و اساسی در مدیریت انسانهاست.

کتاب در ۱۰ بخش و ۶۳ سرفصل (با نام شصت و سه حقیقت)، و ۲۶۱ صفحه، ترجمه و منتشر شده است.

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا