دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
مهندس ناظر

وظایف مهندس ناظر قبل از صدور پروانه ساختمانی و بعد از قرارداد

وظایف مهندس ناظر قبل از صدور پروانه ساختمانی و بعد از قرارداد

وظایف مهندس ناظر قبل از صدور پروانه ساختمانی

  • پس از عقد قرارداد نظارت ناظر (ناظر سازه براي تک ناظره و ناظر هماهنگ کننده براي چهارناظره) بايد مستمراً با مالک در ارتباط باشد تا مجری ذیصلاح براي کار خود انتخاب کند.
  • پس از صدور پروانه ثبت قرارداد مجري ذيصلاح با مالک در سازمان نظام مهندسي ساختمان استان الزامی است. زماني که قرارداد مجري در سازمان ثبت شد يک پيامک از طرف سازمان به مهندس ناظر ارسال مي شود و ناظر ميبايست يک نسخه از اين قرارداد را دريافت نمايد.
  • پس از عقد قرارداد بهتر است مهندس ناظر از طریق سامانه زیر روند صدور پروانه ساختمانی را بررسی نموده و به محض صدور پروانه ساختمانی از پروژه بازدید نماید
    [button color=”primary” size=”small” link=”https://urban.tehran.ir/Account/Login?ReturnUrl=%2F” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]سامانه شهرداری برای مهندسین ناظر[/button]

نظارت مطابق با پروانه ساختمانی

مطابق بند (13-2)مبحث دوم مقررات ملي، ناظران ساختمان مکلفند عمليات ساختماني را که
توسط مجری و تحت نظارت آنها احداث ميشود در حيطه ي صلاحيت مندرج در پروانه خود از لحاظ
انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه، نقشه ها، محاسبات و مشخصات فني منضم به آن و مقررات ملي ساختمان، بر اساس شرح خدمات مصوب مهندسان رشته ساختمان نظارت کرده و در پايان کار مطابقت عمليات اجرايي ساختمان را با مدارک فوق، گواهي نمايند.


دوره نظارت

مدت زمانی که از تاریخ صدور پروانه ساختمان تا تحویل گزارش پایان کار ساختمان توسط ناظر هماهنگ کننده به شهرداری یا سایر مراجع صدور پروانه ساختمان به طول می انجامد.


آخرین ویرایش: 1400/05/06

شماره ویرایش: سوم


منبع
امپراطوری نظارت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا