دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
ابلاغیه و اطلاعیه ها

بيمه تامين اجتماعی برای اعضای سازمان نظام مهندسی

بيمه تامين اجتماعی برای اعضای سازمان نظام مهندسی

بدینوسیله به اطلاع اعضای محترم سازمان که متقاضی اخذ پوشش بیمه تامین اجتماعی در قالب بیمه خویش فرما از نوع صاحبان حرف و مشاغل آزادمی باشند می رساند جهت دریافت معرفی نامه به بیمه تأمین اجتماعی، می توانند در ایام کاری سازمان ازساعت 8 الی 14 به  واحد عضویت و صدور پروانه اشتغال به کار سازمان مراجعه نمایند.

حداکثر سن برای زنان و مردان 50سال تمام میباشد.در صورتی که سن آنان بالاتر از حداکثر سن مورد پذیرش باشد بایستی به ازای هر سال مازاد سنی دوسال سابقه پرداخت داشته باشد طور مثال اگر مردی 52سال سن دارد ومتقاضی بیمه مشاغل آزاد میباشد بایستی 4سال سابقه بیمه قبلی مورد قبول سازمان داشته باشد.


مراحل انجام کار:

متقاضیانی که  برای اولین بار در تامین اجتماعی نامنویسی می شوند.
بعد از تکمیل مدارک واحراز هویت در کارگزاری درصورتی که برای اولین بار نام نویسی میشوید،بعداز انجام نامنویسی واخذ شماره بیمه در خواست شما ثبت میگردد(حدودا  زمان یک هفته ای).

سپس جهت اعزام به معاینه وثبت فرم معاینات به شعبه چهار اعزام شده تا پس از انجام مراحل اداری در همان روز به معاینات اعزام شوید وپس از انجام معاینات وارسال آن در مهلت مقرر، قرارداد  شما منعقد میگردد.

لازم به تذکر است باتوجه به مدت زمان محدود، در مهلت مقرر جهت انجام معاینات اقدام نمایید.(بعداز چاپ قرارداد در کارگزاری جهت احراز هویت وامضاءقرارداد بایستی به شعبه چهار واقع در میدان احسان اتاق هفت مراجعه شود).


شرایط ثبت نام متقاضیان فاقد سابقه قبلی می توانند:

مبنای پرداخت حق بیمه خود را با توجه به نرخ مورد قرارداد بین حداقل دستمزد وحداکثر دستمزد، مبنای پرداخت قراردهند مثال اگر حداقل دستمز انتخاب گردد، که ابن مبلغ در سال 95 روزانه 270722ریال میباشد وماهیانه معادل8121660 ریال میباشد.حق بیمه متعلقه باتوجه به نرخ های فوق به شرح ذیل است

  • نرخ 12 درصد (12 درصد مبلغ حداقل  دستمزد ماهانه 8121660ریال)  974599ریال       درسال95
  • نرخ 14 درصد (14 درصد مبلغ حداقل  دستمزد ماهانه 8121660ریال)  1137032ریال     درسال95
  • نرخ 18 درصد (18 درصد مبلغ حداقل  دستمزد ماهانه 8121660ریال)  1461898ریال     درسال95

*لازم بذکر است تعهدات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد به شرح زیر تقسیم میشود:

بازنشستگی و فوت بعد از بازنشتگی با نرخ 12 درصد حقوق مبنا:

در این نوع بیمه فقط خدمات مربوط به بازنشستگی ارائه می شود. بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی با نرخ 14 درصد حقوق مبنا:

در این نوع بیمه خدمات پرداخت مستمری بابت بازنشستگی بیمه‌شده و پرداخت مستمری به بازماندگان در صورت فوت بیمه‌شده اصلی ارائه می شود.

بازنشستگی، فوت و کارافتادگی با نرخ 18 درصد حقوقی مبنا:

در این نوع بیمه خدمات پرداخت مستمری بازنشستگی و فوت و همچنین خدمات مربوط به ازکارافتادگی کلی غیرناشــی از کار به این گروه از بیمه‌شدگان ارائه میشود. این بیمه شامل ازکارافتادگی جزئی و نقص عضو نمیشود، چون این موارد فقط به لحاظ حوادث ناشی از کار مطرح میشوند که کار در بیمه‌های خویش‌فرما به دلیل عدم وجود کارفرما و اشــتغال موضوع حوادث ناشی از کار منتفی است.

بازنشستگی، فوت، از کارافتادگی کلی و درمان، با نرخ 18 درصد حقوق مبنا به همراه هزینه درمان به صورت سرانه:

حق‌بیمه درمان در این نوع بیمه با توجه به افراد تحت تکفل به صورت ســرانه ماهانه دریافت میشود. ســرانه درمان هر سال توسط شورای عالی درمان تعیین می شود.

اعضای محترم می توانند جهت اطلاع از جزییات بیشتر در خصوص این نوع از خدمات بیمه تامین اجتماعی به شعب بیمه و یا کارگزاریهای بیمه تامین اجتماعی مراجعه نمایند. جهت دریافت آدرس کارگزاریهای بیمه تامین اجتماعی کلیک  نمایید.

کارگزاریهای بیمه تامین اجتماعی (354 دانلود ها )

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

منبع
سايت سازمان نظام مهندسیسایت کارگزاری شماره 162 سازمان تامین اجتماعی

HAMIDREZA EFTEKHARIFARD

حمید رضا افتخاری فرد - hamidreza eftekharifard مهندس معمار • عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران • کارشناس نظام مهندسی و حقوق مهندسی • بنیانگذار سایت همیارناظر https://hamyarnazer.ir مرجع حقوق مهندسی • کانال تلگرامی @hamyarnazer_ir همیارناظر • آموزش به مهندسین ناظر ودست اندرکاران صنعت ساختمان • پژوهشگر حقوق مهندسی • مسلط به مقررات ملی ساختمان • کارشناس ایمنی نظارت ساختمان • محقق کارآفرین حوزه ساختمان • ارائه بیش از 1500 مقاله درمورد صنعت ساختمان • شرکت در برنامه های رادیویی ( رادیو سلامت ) • http://webapp.iranseda.ir/EpgRecordArchive.aspx?VALID=TRUE&epgId=116016999&chid=17 • انتشار فایلهای صوتی مرتبط در سایت آپارات • http://www.aparat.com/result

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا