دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
مهندسی بر اساس رشته

تأخیر در احداث ساختمان دارای پروانه احداث

تأخیر در احداث ساختمان دارای پروانه احداث

تأخیر در احداث ساختمان دارای پروانه احداث و یا تأخیر در اخذ پایانکار ساختمان

شما میتوانید در اینستاگرام مطالب جدید ما را دنبال کنید

طبق تبصره ۲ ماده ۲۹ قانون نوسازی و عمران شهری چنانچه مالک، ساختمان خود را در مدت سه سال پروانه ساختمانی (یک سال تجهیز کارگاه به عنوان مهلت شروع و دو سال مدت پروانه ساختمانی) به اتمام عملیات ساختمانی به همراه نماسازی و صدور پایانکار اقدام ننماید مشمول پرداخت عوارض تأخیر درعوارض نوسازی و یا سطح شهری خواهد بود.

تبصره

عوارض تأخیر در احداث و تکمیل پروانه ساختمانی و عدم دریافت پایانکار ساختمانی به شرح زیر خواهد بود:

۱- عوارض تأخیر به ازای هر سال تأخیر به ساختمان‌هایی تعلق می‌گیرد که مالک بعد از اتمام مهلت پروانه ساختمانی یا تمدید آن اقدام به تمدید یا تجدید ننموده باشد.

۲- درصورت اتمام ساختمان و عدم دریافت پایانکار، چنانچه حوادث غیرمترقبه و قهری موجب این اقدام شده باشد با مدارک مستند، مدت رکود از مهلت پروانه یا تمدید کسر و درصورتی که ساختمان در فاصله زمانی بدون تمدید رها شده باشد مشمول این عوارض خواهد شد.

۳- عوارض تأخیر در اخذ پایانکار برای پروانه‌های صادره قبل از ۱۳۷۵ شامل نشده از تاریخ ۱/۱/۱۳۷۵ لغایت ۲۹/۱۲/۸۲ مطابق مقررات با مبنای تعرفه مصوب اقدام خواهد شد و بعد از تاریخ مذکور معادل این تعرفه اقدام خواهد شد.

  • عوارض تأخیر در احداث ساختمان (براساس تبصره ۲ ماده ۲۹ قانون نوسازی)
  • -عوارض نوسازی یا سطح شهری در سال هفتم و بعد از تاریخ صدور پروانه ساختمانی، معادل ۲ برابر آن عوارض وصول خواهد شد.

۴- مالکین ساختمان هایی که با اخذ پروانه نسبت به احداث آنها اقدام و رعایت ضوابط و زمان احداث به تأیید مهندس ناظر مربوطه برسد ولی در مدت اعتبار پروانه و تمدیدهای آن پایانکار اخذ ننموده باشند مشمول عوارضی تحت عنوان عوارض تأخیر در احداث و اخذ پایانکار به شرح زیر خواهد بود.

 ٭ در ساختمان‌های معمولی تا آخر سال دهم و در ساختمان‌های ویژه تا آخر سال دوازدهم به ازای هر ماه تأخیر، ۱% عوارض زیربنا و پذیره زمان صدور و حداکثر تا ۵۰% عوارض زیربنا و پذیره پرداخت شده قبلی (زمان اخذ پروانه) تعیین می‌شود و بعد از مهلت‌های مذکور به ازای هر ماه تأخیر، ۵/۱ % کلیه پرداختی‌های زمان صدور و حداکثر ۷۰% پرداختی‌های زمان صدور تعیین می‌شود.

توضیح: در صد های دریافتی از زمان اتمام آخرین روز اعتبار پروانه ( مهلت با تمدید یا تجدید ) خواهد بود.

 ۵- ساختمان هایی که در مهلت پروانه احداث و پایانکار و گواهی عدم خلاف در املاک غیر ثبتی اخذ نمایند پس از اتمام، ۲ سال مشمول عوارض نوسازی یا سطح شهری نخواهند بود.

نحوه تجدید پروانه ساختمان

۱ – در صورتی که در مهلت پروانه (اعتبار اولیه و تمدیدهای اول و دوم) ساختمان شروع نشده باشد مالک مکلف است در صورت تغییر در ضوابط شهرسازی آن را رعایت و در صورت بلامانع بودن، نسبت به تجدید پروانه اقدام نماید شهرداری نیز در محاسبه عوارض، عوارض قبلی را کسر و مابه التفاوت عوارض زیر بنا و پذیره آن را به روز دریافت نموده و برای دو سال تجدید اعتبار خواهد کرد. چنانچه این نوع ساختمان‌ها شروع و تا مدت ۲ سال به اتمام نرسد بایستی با اخذ کلیه عوارض تمدید زمان مراجعه نسبت به تمدید یک سال اقدام شود.

 ۲- عوارض تجدید پروانه برای زیر بنا و پذیره مشمول زمان اخذ مجوز تجدید بنا به ازای سال اول ۲۵ % و هر سال بعد ۱۰ % آن عوارض محاسبه و اخذ خواهد شد. حداکثر عوارض تجدید پروانه از ۱۰۰ % کل عوارض زمان صدور بیشتر نخواهد شد.

 ۳-  در صورت شروع ساختمان و عدم تکمیل آن ( عدم اتمام ساختمان ) شهرداری با اخذ عوارض بند ۲ نسبت به تجدید پروانه ساختمانی اقدام خواهد نمود.

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا