دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
نظام مهندسي

تغییرات جدید مبحث چهارم مقرارت ملی

تغییرات جدید مبحث چهارم مقرارت ملی

تغییرات جدید مبحث چهارم مقرارت ملی

ساختار این ویرایش با در نظر داشتن ویژگی های کلی زیر تنظیم شده است:

  1. اساس فصل بندی به گونه ای است که سلسله مراتب مقررات، از اهداف و الزامات کلی آغاز شده و با گذر از مقررات کمی و ضوابط فیزیکی فضاها و تصرف ها به مقررات مربوط به عناصر و جزئیات مهم ساختمان منتهی می شود.
  1. این ویرایش، بر اساس دیدگاه فضا محور تنظیم شده است. یعنی تمام الزامات کلی و اصلی مربوط به هر فضا از جمله اندازه ها، پوشش دیوار و کف، تهویه و نورگیری و عناصر مهم آن در چارچوبی مشخص در کنار هم آورده شده تا مراجعه و استفاده ار آن آسان شود. در ضمن در یک فصل جداگانه، نکات اساسی و حداقل الزامات مربوط به نورگیری و تهویه فضاهای ساختمان بهصورت یک جا به همراه یک جدول خلاصه، همچون ویرایش نخست ارائه گردیده است.
  1. فصلی با عنوان مقررات اختصاصی تصرف ها ایجاد شده است که در آن برخی ضوابط مهم اختصاصی هر تصرف که تفاوت در سطح الزامات عمومی را در آن ها نشان می دهد، بیان گردیده است.
  1. فصلی با عنوان مقررات خاص ساختمان های بلند افزوده شده است که در آن الزامات مهمی مانند و ضعیت خاص را های خروج، برق اضطراری، فضای مدیریت، تهویه عمومی و . . . در ساختمان های بلند ارائه گردیده است.
  1. فصل الزامات عمومی عناصر و جزئیات مهم ساختمان با انسجام بیش تر تکمیل شده و الزامات مربوط به جزئیات بیشتری از ساختمان ارائه گردیده است.
  1. در برخی قسمت های این مبحث، با توجه به بازتاب انتشار و کاربرد ویرایش نخست آن در جامعه فنی و اجرایی کشور و با استفاده از نسخه های جدیدتر مقررات سایر کشورها و همچنین با استناد به نتایج مطالعات و تحقیقات انجام شده در فاصله بین انتشار ویرایش نخست و دوم، الزامات جدیدی افزوده شده و یا الزامات پیشین تعدیل گردیده اند.
  2. بیشتر بدانیم:

    1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
    2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
    3. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا