دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
فرم ها و چک لیست ها

دستورکار مصور عملیات نماسازی با آجر ویژه مهندسین ناظر

دستورکار مصور عملیات نماسازی با آجر ویژه مهندسین ناظر

دستور کار مصور عملیات نماسازی با آجر ویژه مهندسین ناظر شامل حداقل های و کلیات موارد مورد نیاز است کهمهندس ناظر باید در پروژه به مالک و مجری ابلاغ  نمایند و نافی سایر موارد ذکر شده درمباحث مقررات ملی که ممکن است در این دستورکار پیشنهادی از قلم افتاده باشد، نمی باشد. این دستورکار به صورت ویژه جهت کمک به همکاران ناظر تنظیم گردیده است.
این دستور کار شامل  بیش از 30 مورد  از نکات شاخص جهت ابلاغ مهندسین ناظر به مهندس مجری ذیصلاح در مرحله  نماسازی می باشد. ناظر گرامی برای هر پروژه می بایست دستورکار خاص آن را تهیه نمایند.


بخشی از دستور کار عملیات نماسازی با آجر ویژه مهندسین ناظر

جناب آقاي يا شركت محترم                         سازنده و نماينده محترم ساختمان به شماره پرونده                         واقع  به آدرس:

با توجه به آنكه در حال حاضر مشغول  عمليات نماسازي ساختمان می‌باشید، بدین وسیله دستور کار ذیل شامل 30 مورد در مورخه …….. به جنابعالي ابلاغ می‌گردد:

  • عمليات نما سازي مي بايست مطابق با نقشه هاي مصوب كميته نما شهرداري توسط مجري ذيصلاح انجام گردد.
  • مالك موظف است از مجري ذيصلاح و داراي صلاحيت فني در تمامي مراحل كار استفاده نمايد و مجري بايد افراد داراي صلاحيت فني را به كار گمارد و با آن‌ها قرارداد رسمي تنظيم بنمايد و قرارداد كليه مجريان يا پيمانكاران به مهندس ناظر ارائه گردد.
  • استفاده از کارگران زیر ۱۸ سال و اتباع بیگانه بدون مجوز کار در کارگاه ساختمانی ممنوع میباشد.
  • کلیه کارگران ساختمانی باید مجهز به وسایل حفاظت فردی دارای استاندارد متناسب با نوع کار از قبیل کلاه ایمنی ، کفش ایمنی، دستکش و … باشند. رعایت مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان و آیین نامه حفاظتی کارگاههای ساختمانی و نشریه 55 سازمان مدیریت در کارگاه ساختمانی الزامی میباشد .
  • مطابق بند 5-9-6-1و 5-9-6-2و 5-9-6-3 و 5-9-6-4   مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان ویرایش 96 می بایست بارگيري، حمل و باراندازي انواع آجر بايد با دقت انجام شود، تا ضايعات آنها به حـداقل ممكن برسد، به ويژه در هنگام حمل و نقل لازم است تمهيـدات كـافي بـراي بسـته بنـدي و نحـوه چيدن آجرها انجام گيرد. انواع آجرها را بايد در محل تميز و سرپوشيده به طور جدا از هم دسته بندي كرد و آنها را از خاك، مواد مضر، رطوبت و يخ و برف دور نگه داشت. آجرهاي با مقاومت بالا و نما بايد روي پالت چوبي و با پوشش نايلوني بسته بندي شوند. همچنین برای جلوگیری از شکستن و اتلاف بلوک ها در حمل و نقل، باید از پالت استفاده شود.
  • ….

دانلود دستورکار مصور عملیات نماسازی با آجر ویژه مهندسین ناظر (ویرایش اول)

جهت دانلود دستورکار مصور عملیات نماسازی با آجر ویژه مهندسین ناظر در پروژه ساختمانی ویژه مهندسین ناظر (ویرایش اول) روی لینک زیر کلیک نمائید.

ردیف لینک دانلود
۱ دانلود فایل pdf مخصوص اعضا ویژه همیارناظر(برای رویت نیاز به عضویت ویژه دارد)
۲ خرید و دانلود فایل word از سایت فایل سازه

دانلود دستورکار مصور عملیات نماسازی با آجر ویژه مهندسین ناظر (ویرایش اول)(عضویت ویژه در همیارناظر)

pdf download icon 75x75 - دستورکار عملیات اجرای تاسیسات مکانیکی بخاری گاز سوز بدون دودکش در پروژه ساختمانی ویژه مهندسین ناظر

هر هفته یک مورد از مستندات ویژه همیار ناظر شامل: چک لیست دستور کار …..فیلم های آموزشی برای اعضای ویژه در دسترس قرار خواهد گرفت.

دانلود دستور کامل با فرمت pdf فقط برای اعضای ویژه همیار ناظر(اشتراک ویژه سی روزه و سه ماهه و شش ماهه و یکساله) و از طریق لینک زیر مقدور است. همچنین  برای دانلود دستور کامل با فرمت word فقط از طریق خرید از  سایت فایل سازه مقدور است.

ویژه همیارناظر 75x75 - دستورکار عملیات اجرای تاسیسات مکانیکی بخاری گاز سوز بدون دودکش در پروژه ساختمانی ویژه مهندسین ناظر

عضویت ویژه

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر
  4. جزئیات آجر چینی در نما

منبع
مبحث پنجم مقررات ملی ساختماننشریه شماره 714 ضوابط اجرایی نمای خارجی ساختمان‌ها

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام وقت شما بخیر
    ممنون از مطالب اموزنده شما
    خیلی ممنون میشم اگر جواب سوالم رو بدین.
    برای یک واحد مسکونی که در یک کوچه با عرض 7 متر است، لازم است پنجره ها تا ارتفاع 1.70 مات باشند؟ اگر مات نباشند و بازشو داشته باشیم، همسایه روبه رو میتواند شکایت کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا