دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
مجری

مسئولیت مهندس مجری مندرج در پروانه ،نکات کلیدی جمع آوری علمک گاز

مسئولیت مهندس مجری مندرج در پروانه ،نکات کلیدی جمع آوری علمک گاز

مسئولیت مهندس مجری مندرج در پروانه ،نکات کلیدی جمع آوری علمک گاز

کانال رسمی همیار ناظر:https://telegram.me/hamyarnazer_ir

جهت عضویت در  سوپرگروه  تلگرام همیار ناظر اینجا کلیک نمائید

کانال تلگرام همیارناظر

مهندس مجری که اسمش در پروانه ساختمانی درج‌شده مسئولیت اصلی حوادث ساختمان بر دوش آن فرد یا شرکت  می باشد اگر یک مهندس مجری مشاهده کرد که مالک با او قرارداد اجرا یا پیمانکاری را نمی‌بندد و مالک شخص دیگری را برای اجرا آورده در آن صورت  مهندس مجری چند کار از لحاظ حقوقی می‌تواند انجام دهد:

  1. مهندس مجری می‌تواند با مراجعه به شهرداری و طی یک نامه به شهرداری اعلام نماید که به دلیل اینکه مالک یک پیمانکار دیگر آورده و از بنده در اجرا تبعیت نمی‌ نماید بنده استعفا خودم را اعلام می‌نمایم همین نامه را به مالک هم تحویل دهد و اگر توانست رسید بگیرد و اگر نتوانست به مالک اظهارنامه قضایی ارسال نماید .همچنین استعفا را به نظام مهندسی و مهندس ناظر ساختمان هم اعلام نماید و از آن‌ها رسید  تحویل بگیرد.
  2. مهندس مجری می‌تواند تخلفات مالک از لحاظ ایمنی و کیفیت پایین اجرا به خود مالک هم اعلام نماید و از شهرداری و  مهندس ناظر بخواهد موقع دادن شروع به کار و یا حتی بعد از دادن شروع به کار یعنی در حین عملیات تخریب اگر دید علمک گاز در محل تردد لودر و کامیون‌ها قرار می‌گیرد به مالک بگویید که علمک گاز را توسط اداره گاز کلاً جمع نماید و اگر کنتور آب هم در محل گودبرداری قرار می‌گیرد مالک بایستی از طریق سازمان آب محل کنتور آب را جابجا نماید.

به عنوان مثال در اردیبهشت سال۱۳۹۳یک خاک‌برداری در خیابان سهروردی انجام شد ماشینی دنده عقب آمد و علمک گاز را ندید و با برخورد با  علمک گاز علمک شکست و چنان گاز با فشار متصاعد شد که تمام منطقه را گرفت تا زمانی که با آتش نشانی و اداره گاز تماس بگیرند خوشبختانه یک نفر از همسایه‌ها یک پیراهن را توی لوله گاز علمک فروکرد و بعد روی آن سنگ گذاشت و خاک ریخت تا حد خوبی فشار خروجی گاز کنترل شد. زمانی که آتش‌نشانی در محل حضور یافت گفت تا فاصله ۵۰۰متری کسی حق ندارد هیچ کبریتی را روشن نماید  تا جریان باد گاز را از منطقه خارج نماید.آتش‌نشانی گفت اگر این انفجار صورت می‌گرفت تمام خانه‌های آن کوچه دچار انفجار و حریق می‌شدند.

دقت نمایید اگر مشاهده کردید علمک گاز در محل تردد لودر و کامیون‌ها قرار می‌گیرد بایستی در دستور کار کتبی  که به مالک برای تخریب  می‌دهید جمع کردن علمک های گاز و جابجایی کنتورهای آب و برق را هم بنویسید. و اگر مالک در حین تخریب این‌ها را انجام نداد در گزارش تخریب حتماً اشاره‌کنید که مالک علمک های گاز را جمع نکرده. و اگر کار به گودبرداری رسید و باز مالک علمک های گاز را جمع نکرده بود یک گزارش شروع گودبرداری بدهید و به دلیل جمع نکردن علمک های گاز بنویسید مالک اجازه شروع عملیات خاک‌برداری را ندارد و چون که علمک های گاز در محل تردد لودر و ماشین‌آلات خاک‌برداری است و حتماً این گزارش را دستی ببرید ناحیه و به معاون شهرسازی هم بدهید و تاکید کنید مأمور بگذارد تا عملیات خاک‌برداری انجام نشود تا آنکه علمک های گاز برداشته شوند.

کانال رسمی همیار ناظر:https://telegram.me/hamyarnazer_ir

جهت عضویت در  سوپرگروه  تلگرام همیار ناظر اینجا کلیک نمائید

کانال تلگرام همیارناظر

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا