دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
مجری

نحوه اجرای حصار کارگاهی

نحوه اجرای حصار کارگاهی

نحوه اجرای حصار کارگاهی

شما میتوانید در اینستاگرام مطالب جدید ما را دنبال کنید

حصار کارگاهی، سازه ای است موقتی که برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه و غیر مسئول به داخل محدوده کارگاه ساختمانی ساخته و برپا میگردد. کلیه املاکی که شروع به تخریب می نمایند، موظف به اجرای اصولی حصار کارگاهی بوده و طبق بخشنامه شهرداری تهران باید از صفحات فلزی با مقطع ذوزنقه ای و به رنگ نارنجی – مشکی و فاقد اجزاء و گوشه های تیز و برنده باشد.

رنگبندی حصار تابع رنگ پوش موقت نمای ساختمان بوده و باتوجه به نوع کاربری تعیین می گردد .

  1. کلیه ساختمان های مسکونی با پوشش و حصار زرد رنگ
  2. کلیه ساختمان های تجاری با پوشش و حصار قرمز رنگ
  3. کلیه ساختمان های آموزشی با پوشش و حصار آبی رنگ
  4. کلیه ساختمان های اداری با پوشش و حصار قهوه ای رنگ
  5. کلیه ساختمانهای بهداشتی و درمانی با پوشش و حصار صورتی رنگ

حصار حفاظتی موقت

  1. ارتفاع حصار حفاظتی موقت اطراف کارگاه ساختمانی نباید از کف معابر عمومی و یا فضای مجاور آن کمتر از ۱۹۰ سانتی متر بوده و در فواصل حداکثر ۳ متر دارای پایه های عمودی بوده و با شرایط ذیل طراحی گردد :
  2. طراحی برای محل های کم خطر ۱۰۰ کیلوگرم بر مترمربع و یک بار متمرکز ۱۰۰ کیلوگرمی در هر نقطه از اجزای آن درنظر گرفته شود .
  3. طراحی برای محل های عبور پرخطر و دارای احتمال برخورد خودروهای عبوری با حصار باید باتوجه به ضوابط و مقررات فصل هفتم آئین نامه بارگذاری پل ها ( حفاظت از وسایل نقلیه و تامین ایمنی عابران پیاده ) انتخاب گردد .
  4. تخته چوبی و یا سایر مصالحی که برای ساخت حصار حفاظتی موقت بکار می روند باید فاقد اجزا و یا گوشه های تیز و برنده باشند.

تبصره : حصار کارگاهی می تواند تا حداکثر ۵۰? یا یک دوم عرض پیاده رو را اشغال نماید در مواردی که عرض پیاده رو کمتر از یک متر می باشد ، حصار کارگاهی به عوض تمام پیاده رو خواهد بود .

  1. نرده حفاظتی موقت در کارگاه ساختمانی
  2. نرده حفاظتی موقت حفاظی است قائم که باید برای جلوگیری از سقوط افراد در موارد مندرج که ارتفاع سقوط بیش از ۱۲۰ سانتی متر باشد نصب گردد .
  3. الف : ارتفاع نرده حفاظتی موقت از کف طبقه یا سکوی کار نباید از ۹۰ سانتی متر کمتر از ۱۱۰ سانتی متر بیشتر باشد ، همچنین ارتفاع نرده حفاظتی موقت راه پله و سطوح شیب دار نباید از ۷۵ سانتی متر کمتر و از ۸۵ سانتی متر بیشتر باشد .

ب : نرده حفاظتی باید در فواصل حداکثر ۲ متر ، دارای پایه های عمودی بوده و ساختمان واجزای سازه آن دارای چنان مقاومتی باشد که بتواند در مقابل حداقل صد کیلوگرم نیرو بر مترمربع و ضربه وارده در تمام جهات مقاومت نماید . بعلاوه نرده باید مقاومت لازم را برای مواقعی که در معرض برخورد با وسایل نقلیه و سایر وسایل متحرک قرار می گیرد داشته باشد .

ج : در اجرای نرده حفاظتی نبایستی قسمت های تیز و برنده وجود داشته باشد .

 منبع:حوزه معاونت خدمات شهر شهرداری کرج

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا