دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
همیارناظر

پرسش و پاسخ های مرتبط با سفت کاری :

پرسش و پاسخ های مرتبط با  سفت کاری :

پرسش و پاسخ های مرتبط با سفت کاری :

پرسش:حداقل ارتفاع جان پناه چقدر  باید اجرا شود؟

پاسخ:اجرای اصولی جانپناه بام که با احتساب کف سازی ارتفاع تمام شده آن باید حدود ۱۱۰ تا ۱۱۵ سانتیمتر باشد و باید توسط عناصر قائم و افقی مهار شود . مباحث قانونی به شرح ذیل می باشد:

بند ۷-۵-۴آئین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله، استاندارد ۲۸۰۰ (ویرایش ۴ سال ۱۳۹۴)مقرر می گردد که ارتفاع جان پناه اطراف بام ها و بالکن ها از کف تمام شده، در صورتی که ضخامت دیواره آن ۱۰ و یا ۲۰ سانتیمتر باشد نباید به ترتیب از ۵۰ و ۷۰ سانتیمتر تجاوز نمایدوباید در فواصل هر ۵ متر مهار گردند.در صورتی که ارتفاع جان پناه از ۷۰ سانتیمتر بیشتر باشد،باید کلاف های قائم تا بالای جان پناه ادامه یافته و بر روی جان ناه کلاف افقی به ارتفاع ۱۰ سانتی متر و با دو میلگرد افقی تعبیه شود.

طبق بند ۸-۳-۱-۱۴ مبحث ۸ مقررات ملی ساختمان (ویرایش ۹۲)ارتفاع جان پناه اطراف بام و بالکن ها از کف تمام شده باید حداکثر ۷۰۰ میلیمتر و ضخامت آن حداقل ۲۰۰ میلیمتر باشد. همچنین لازم است در فواصل ۵ متر توسط کلاف های افقی و قائم مهار شوند.

در بند ۴-۲-۱۲-۳-۱۶مبحث ۴ مقررات ملی ساختمان (ویرایش ۸۸) مقرر شده است که ارتفاع دست اندازها و جان پناه ها از سطح فضا یا بام در دسترس ،باید حداقل ۱٫۱ متر و از لبه پله یا سطح شیب دار حداقل ۰٫۹ متر باشد.

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا