دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
فرم ها و چک لیست ها

فرم، گزارشات،مدارک فنی و ضوابط و مقررات

فرم، گزارشات،مدارک فنی و ضوابط و مقررات

فرم ها و چک لیست هایی تا ایمن سازی دائم گود

برای انجام دستورالعمل ها در مراحل مختلف کار، برحسب مورد نیاز به نقشه ها، گزارش ها، فرم ها و چک لیست هایی است که فهرست شده اند. همواره (تا ایمن سازی دائم گود) باید در محل کارگاه موجود بوده و برای کنترل بازرسین در دسترس ایشان قرار گیرد. مدارک می بایست مطابق با ضوابط مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان (پی و پی سازی) تهیه و در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گیرند.

 چک لیست ارزیابی خطر گودبرداری

این فرم شامل اطلاعات لازم برای ارزیابی خطر گود در مراحل ارزیابی اولیه و ارزیابی در حین اجرا است که در مراحل مختلف و توسط طراح، شرکت خدمات فنی و آژمایشگاهی ژئوتکنیک و یا ناظر تکمیل گردیده و به مرجع کنترل مضاعف طراحی و شهرداری یا مرجع صدور پروانه ارائه می شود.

فرم درخواست صدور مجوز شروع عملیات ساختمانی

این فرم شامل اطلاعات عمومی و فنی پروژه، هشدارهای ایمنی گودبرداری و تعهدات سازنده و ناظر است که باید در کلیه ساختمان ها، توسط ناظر و سازنده تکمیل شده و جهت صدور مجوز عملیات ساختمانی به شهرداری ارائه شود.

گزارش وضعیت گودبرداری

گزارشی است که در طول مدتی که از شروع عملیات گودبرداری تا زمان رفع دائم خطر گود ادامه می بابد، در مقاطع مشخص شده توسط ناظر تهیه و به شهرداری ارائه می شود.

گزارش بازرسی گودبرداری

گزارشی است که حین اجرای عملیات گودبرداری توسط عوامل فنی شهرداری ناحیه تهیه می شود و شامل اطلاعاتی از قبیل وضعیت گود و ایمنی آن و کنترل انجام عملیات مطابق نقشه ها، زملن بندی و اصول ایمنی می باشد که درصورت مشاهده تخلفات یا اشکالات عمده منجر به صدور اخطار لازم خواهد شد.

نامه ابلاغ اخطار ایمنی

این نامه درصورت مشاهده هرگونه اشکال عمده یا تخلف در انجام عملیات گودبرداری از سوی شهرداری تهیه شده و در آن موارد اشکال مشاهده شده در جریان بازدید عوامل فنی، به ناظر ابلاغ می شود.

گزارش طراحی و نقشه های اجرایی ایمنی گودبرداری

این مدارک بسته به سطح خطر گودبرداری توسط طراح یا شرکت خدمات فنی آزمایشگاهی ژئوتکنیک تهیه و همراه با مدارک دیگر جهت صدور پروانه به مرجع کنترل طراحی و شهرداری تحویل می شود.

گزارش بررس وضعیت ساختمان های مجاور و نقشه ها و مدارک طراحی اقدامات تامین ایمنی آن ها

این مدارک بسته به سطح خطر گودبرداری توسط طراح یا شرکت خدمات فنی آزمایشگاهی ژئوتکنیک تهیه و همراه با مدارک دیگر جهت صدور پروانه به مرجع کنترل و طراحی شهردار تحویل می شود.

گزارش بررسی وضعیت ایمنی تاسیسات و معابر مجاور و مدارک طراحی اقدامات تامین ایمنی آن ها

این مدارک تنها در گودهای با خطر زیاد یا بسیار زیاد ضروری است که توسط شرکت خدمات فنی آزمایشگاهی ژئوتکنیک تهیه و همراه مدارک دیگر جهت صدور پروانه به شهرداری تحویل می شود.

ضوابط فنی لازم الاجرا در پروژه های گودبرداری ساختمان

کلیه اشخاص دست اندرکار پروژه های گودبرداری برای انجام ارزیابی های گود، تهیه گزارش ها و نقشه های اجرایی گودبرداری و انجام عملیات گودبرداری ملزم به رعایت ضوابط مندرج در مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان (پی و پی سازی) می باشند.

ضوابط ایمنی و حفاظت کار در پروژه های گودبرداری ساختمانی

کلیه اشخاص دست اندرکار پروژه های گودبرداری ساختمانی در کلیه مراحل اجرای کار ملزم به رعایت ضوابط ایمنی و حفاظت کار مندرج در مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان می باشند.

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست های ضروری برای مهندسین ناظر، طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر
  4. نمونه گزارش مرحله ای گودبرداری 1399 (آموزش گزارش نویسی به سبک همیارناظری ها)
  5. نمونه گزارش مرحله ای تخریب 1399 (آموزش گزارش نویسی به سبک همیارناظری ها)
  6. صفر تا 100 تخریب ساختمان

منبع
کتاب مسائل مربوط به طراحی، اجرا و نظارت بر ساخت و سازها، نشر پارسیا،چاپ دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا