دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
فرم ها و چک لیست ها

دستورکار موردی عملیات گودبرداری ساختمان ویژه مهندسین ناظر

دستورکار موردی عملیات گودبرداری ساختمان ویژه مهندسین ناظر

دستورکار عملیات گودبرداری ساختمان ویژه مهندسین ناظر شامل حداقل های و کلیات موارد مورد نیاز است که مهندس ناظر باید در پروژه به مالک و مجری ابلاغ  نمایند و نافی سایر موارد ذکر شده درمباحث مقررات ملی که ممکن است در این دستورکار پیشنهادی از قلم افتاده باشد، نمی باشد.

این دستورکار به صورت ویژه جهت کمک به همکاران ناظر تنظیم گردیده است.
مکاتبات مهندس ناظر با مالک از اهمیت ویژه ای برخوردار است مکاتبات ناظر و مالک باید به شیوه دستور کار و قبل از هر مرحله از کار یا هنگام خطر و موارد ضروری حتما باید توسط ناظر به مالک ابلاغ و نسخه ای از آن به شهرداری و سازمان نظام مهندسی تسلیم گردد

این دستور کار شامل  دو فرمت موردی و جامع که بیش از 36 مورد  از نکات شاخص جهت ابلاغ مهندسین ناظر به مهندس مجری ذیصلاح در مرحله تخریب می باشد.

ناظر گرامی برای هر پروژه می بایست دستورکار خاص آن را تهیه نمایند.

بخشی از دستورکار موردی عملیات گودبرداری ساختمان ویژه مهندسین ناظر

جناب آقای یا شرکت محترم …………………………سازنده و نماینده محترم ساختمان به شماره پرونده………………..واقع به آدرس:…………………………………………………………………….

با توجه به اتمام مراحل تخریب ،دستور کار ذیل جهت انجام سازه نگهبان و خاک‌برداری به شرح ذیل در مورخه …./…/.. به جنابعالی ابلاغ می‌گردد:

  1. علمک های گاز و کنتورهای آب از محل تردد ماشین‌آلات خاک‌برداری قطع و برداشته شود.
  2. توسط ماشین‌آلات سبک ( همانند بابکت )ابتدا نخاله‌های حاصل از تخریب برداشته می‌شود تا به کد ۰٫۰۰ برسید و سپس عملیات خاک‌برداری متوقف می‌گردد تا سازه نگهبان اجرا گردد . لازم به ذکر است با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نیمه خردادماه و عدم حضور نیروهای امدادی و نظارتی ادامه عملیات خاک‌برداری می‌بایستی بعد از تعطیلات صورت گیرد.
  3. با توجه به نقشه سازه نگهبان و با توجه به آنکه عمق گودبرداری حدود ۱٫۸۰ متر بوده و پلاک ضلع شرقی دارای بافتی فرسوده است لذا ابتدا سه عدد چاه برای نصب عضو عمودی در محل‌های نشان داده‌شده در ضلع شرقی تا ارتفاع ۳ متر از کد ۰٫۰۰ حفاری می‌شود و سپس دوبل تیرآهن‌های نمره ۲۰ که جوشکاری گردیده و شاخک به آن نصب‌شده داخل چاهک‌ها قرار داده‌شده و داخل چاهک تا ارتفاع ۱٫۲۰ متر از بتن پر می‌شود.
  4. سپس توسط ماشین‌آلات سبک ، خاک‌برداری تا عمق ۱٫۸۰ متر انجام‌شده و در ضلع شرقی حدود ۱٫۵ متر سپر خاکی باقی گذاشته می‌شود .

…..

مکاتبات با مالک
مکاتبات با مالک

دانلود دستورکار موردی عملیات گودبرداری ساختمان ویژه مهندسین ناظر

دانلود دستور كار موردی گودبرداری

هر هفته یک مورد از مستندات ویژه همیار ناظر شامل: چک لیست دستور کار …..فیلم های آموزشی برای اعضای ویژه در دسترس قرار خواهد گرفت.

آخرین ویرایش: 1399/07/22

شماره ویرایش: سوم

بیشتر بدانیم:

  1. 16نکته آموزشی تراکم و نحوه محاسبه آن 1399
  2. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  3. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  4. مشاوره مهندس ناظر
  5. چک لیست گودبرداری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا