دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
معماری

آنچه درباره حقوق مهندسی نمی دانید!! مسئولیت مهندسان

آنچه درباره حقوق مهندسی نمی دانید!! مسئولیت مهندسان

ازجمله موضوعاتی که درزمینهٔ حقوق تعهدات مطرح‌شده بحث مسئولیت مدنی و قراردادی مهندسان ناظر ساختمان  یا حقوق مهندسی می‌باشد. یکی از اهداف انتخاب مسؤولیت مدنی و قراردادی مهندس ناظر علاوه بر حساسیت حقوق آحاد جامعه کاربردی نمودن رشته حقوق در فعالیت‌های حرفه‌ای و حقوق مهندسی است؛ زیرا جبران خسارت ناشی از فعالیت‌های حرفه‌ای مهندسان در زندگی صنعتی امروز تنها در سایه این شاخه حقوقی میسر و ممکن خواهد بود.

معرفی مقالات حقوق مهندسی   Engineering Law iran : مسئولیت مدنی و قراردادی مهندس ناظر ساختمان

مقاله مسئولیت مدنی و قراردادی مهندس ناظر ساختمان

به قلم جناب آقای محمدمهدی سلیمی

  1. کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  2. مدیریت نمایندگی بیمه ما

منتشرشده در مجله علمی تخصصی حقوق و علوم قضایی شماره ۰۲، جلد ۱

مورخ: بهمن ۱۳۹۵

تعداد صفحات: ۱۳ صفحه

چکیده مقاله

ازجمله موضوعاتی که درزمینهٔ حقوق تعهدات مطرح‌شده بحث مسئولیت مدنی و قراردادی مهندسان ناظر ساختمان می‌باشد. یکی از اهداف انتخاب مسؤولیت مدنی و قراردادی مهندس ناظر علاوه بر حساسیت حقوق آحاد جامعه کاربردی نمودن رشته حقوق در فعالیت‌های حرفه‌ای و مهندسی است.

زیرا جبران خسارت ناشی از فعالیت‌های حرفه‌ای مهندسان در زندگی صنعتی امروز تنها در سایه این شاخه حقوقی میسر و ممکن خواهد بود.

مهندسان به فراخور موضوع دارای دو نوع مسئولیت هستند یکی مسئولیت قراردادی که ناشی از عقد نظارت می‌باشد که بر اساس آن مهندس ناظر موظف است که شرایط عقد نظارت ساختمان را رعایت کند که در صورت تخلف مسئول خسارات مالک می‌باشد که در این حال مالک می‌تواند قرارداد نظارت خود را با وی فسخ کرده و عقد دیگری ببندد.

و اما درزمینهٔ مسئولیت مدنی مهندس ساختمان موظف به رعایت قوانین شهری و شهرسازی می‌باشد که در صورت عدم رعایت مقررات ایمنی کار و ساختمان مسئول خسارت مالک و دیگر مالکان املاک مجاور می‌باشد که بحث در رابطه با موضوع عقد نظارت و حدود مسئولیت مدنی و قراردادی مهندس ناظر ساختمان موضوع پایان‌نامه است.

منبع: مجله علمی تخصصی حقوق و علوم قضایی

جهت دریافت فایل کامل مقاله حقوق مهندسی (حقوق مهندسی)  Engineering Law iran مسئولیت مدنی و قراردادی مهندس ناظر ساختمان کلیک نمائید.

حقوق مهندسی (حقوق مهندسی)  Engineering Law iran مسئولیت مدنی و قراردادی مهندس ناظر ساختمان

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا