دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
مهندسی بر اساس رشته

ریزش آوار در زمین گودبرداری شده در خیابان دولت یک مصدوم بر جای گذاشت

بی توجهی به اصول ایمنی در هنگام کار در زمین گودبرداری شده در خیابان دولت، مصدومیت یک کار گر را در پی داشت.

این حادثه ساعت ۱۶:۲۶ روز گذشته به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که آتش نشانان ایستگاه ۸۹ به خیابان دولت، چهار راه قنات اعزام شدند.
محمدیانی فرمانده ایستگاه ۸۹ آتش نشانی تهران در این باره گفت: در محل حادثه یک قطعه زمین گودبرداری شده به عمق ۵ متر دیده می شد که به علت بی احتیاطی کارگران، یکی از دیواره های جانبی آن فرو ریخته و یکی از کارگران در زیر آوار گرفتار شده بود.
محمدیانی تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت خود را به محل حادثه رساندند و در شرایط سخت که هر لحظه احتمال ریزش قسمت دیگر این دیواره خاکی وجود داشت، برای خارج کردن این فرد مشغول عملیات شدند.
فرمانده ایستگاه ۸۹ خاطرنشان کرد: خوشبختانه آتش نشانان موفق شدند به سرعت خود را به کارگر مصدوم ۵۰ ساله از تبعه افغانستان رساندند و وی را توسط برانکارد مخصوص آتش نشانی فیکس به بیرون از محوطه گودبرداری شده انتقال و سپس تحویل امدادگران اورژانس دادند.
گفتنی است؛‌ آتش نشانان با اجرای ایمن سازی های لازم و کشیدن نوار احتیاط در محل گودبرداری شده با ارائه تذکرات ایمنی لازم و تحویل محل به مالک به ماموریت خود پایان دادند

لینک دانلود  راهنمای کانال همیار ناظر

 دوستان‌تون رو به کانال همیار ناظر دعوت کنید

دانلود دستورکار  (۲) گودبرداری

دستور کار گودبرداری

جناب آقای یا شرکت محترم ……………………..سازنده و نماینده محترم ساختمان به شماره پرونده…………….واقع به آدرس:……………………………………………………………………………

با توجه به اتمام مراحل تخریب، دستور کار ذیل جهت انجام سازه نگهبان و گودبرداری به شرح ذیل در مورخه …./…/.. به جنابعالی ابلاغ می‌گردد :

  1. منطقه خطر در اطراف ساختمان در حال خاکبرداری باید کاملاً محصور و علامات خطر و هشداردهنده نصب گردد و از ورود افراد غیرمسئول به منطقه محصورشده جلوگیری به عمل آید.
  2. مالک موظف است از مجری ذیصلاح و دارای صلاحیت فنی در تمامی مراحل کار استفاده نماید و مجری باید افراد دارای صلاحیت فنی را به کار گمارد و با آن‌ها قرارداد رسمی تنظیم بنماید.
  3. پیمانکار موظف است ایام و ساعات کاری کارگاه را رعایت نموده و ترتیبی اتخاذ نماید تا سر و صدای اجرای عملیات باعث مزاحمت همسایگان نگردد. در صورت نیاز به اضافه کاری با کسب مجوز از شهرداری، مجاز خواهد بود.
  4. در صورت نیاز مالک ملزم به استفاده از کارشناس HSE می‌باشد.
  5. استفاده از کارگران زیر ۱۸ سال و اتباع بیگانه (بدون مجوز کار) در کارگاه ساختمانی ممنوع می‌باشد.
  6. کلیه کارگران ساختمانی باید مجهز به وسایل حفاظت فردی متناسب با نوع کار از قبیل کلاه، کفش، دستکش و … باشند.
  7. رعایت مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان در کارگاه ساختمانی الزامی می‌باشد.
  8. در کارگاه ساختمانی باید وسایل ارتباطی جهت تماس‌های فوری فراهم گردد.
  9. باید قطع و یا تغییر مسیر جریان آب، برق و گاز و سایر سرویس های مشابه با همکاری سازمان های ذیربط صورت گیرد.

ادامه ……

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا