دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
معماری

سنگهای طبیعی نانو

سنگهای طبیعی نانو

سنگهای طبیعی نانو

شما میتوانید در اینستاگرام مطالب جدید ما را دنبال کنید

نانومواد توسط دستگاه به سنگ افزوده می گردد. این مواد این قابلیت را دارند که حدود ۴ سانتی متر در سنگ نفوذ یافته و با ساختار سنگ پیوند شیمیایی برقرار نمایند. در این فراوری هیج روکش فیزیکی بر روی سنگ تشکیل نمی شود و برابر با عمر مفید سنگ پایدار خواهد بود.

ویژگی های سنگهای فرآوری شده با فناوری نانو (نانوسنگ)

عدم تغییر رنگ
در این فراوری ظاهر سنگ از نظر رنگ و طرح تغییری نمی کند و بدون آنکه طبیعت سنگ تغییر یابد ویژگی های آن ارتقاء می یابد.

ضدآب
انواع سنگهای طبیعی ساختمانی جاذب آب و رطوبت محیط می باشند. آب بعنوان حلال قوی آسیب رسانترین عامل به سنگهای طبیعی محسوب می گردد. بنابراین در مناطق مرطوب مثل شمال و جنوب کشور، آب عامل مهمی در تخریب سنگها محسوب می گردد که پایداری آنها را به کمتر از یک پنجم عمر مفید سنگ کاهش می دهد. فناوری نانو با ضدآب کردن سنگ همه خسارت های ناشی از جذب آب را بطور کامل حذف می نماید.

مقاوم در برابر باران های اسیدی
آلاینده های اتمسفر همراه با بارندگی بخصوص در شهرهای صنعتی باران های اسیدی را در پی دارد. باران اسیدی با انحلال کانی های آهکی سنگ، ظاهری زبر و ناصاف به سنگ بخشیده و ساب آنرا از بین می برد. سنگهای نانو مقاوم در برابر باران های اسیدی بوده و زیبایی خود را تا سالیان طولانی حفظ می نمایند.

صرفه جویی بیش از ۵۰ درصدی در مصرف انرژی
انرژی ساختمان ها، بعلت منافذ موجود در سنگ قابلیت انتقال از ساختار سنگ را داراست. نانومواد مصرفی در فراوری سنگ، اساساً نارسانای حرارت و برودت بوده و این ویژگی را به سنگ نیز می بخشند، علاوه بر این که این مواد با ایجاد آب بندی در ساختار سنگ مانع از هدررفت انرژی ساختمان ها می گردند.

مقاوم در برابر سرما و گرما
نفوذ آب در داخل سنگ همراه با تغییرات دما سبب متلاشی شدن ساختار آن می گردد. کاهش دما، یخ زدگی و افزایش دما، تبخیر آب و رسوب نمک را بدنبال دارد. افزایش حجم ناشی از یخ زدگی و رشد بلورهای نمک سبب شکست سنگ می گردد. بانفوذ نانومواد در ساختار سنگ و برقرای پیوند بین این مواد و سنگ، امکان ورود آب به سنگ کاهش یافته و خسارت های ممکن را حذف می نماید.

ضدلک و تغییر رنگ
عدم جذب مایعات رنگی مثل چای و روغن، همچنین سهولت تمیز کردن نانوسنگ، باعث می گردد که اثر این مایعات بصورت لک بر روی سنگ باقی نماند.

ضربه پذیری بیشتر و شکنندگی کمتر
سنگهای ساختمانی بطور ذاتی و طبیعی دارای ترکهای میکروسکوپی هستند که در حین تشکیل و یا بعد از سنگ شدگی بر اثر عوامل مختلفی در آنها ایجاد می گردد. نانومواد بعلت ریز بودن توانایی پر کردن این ترکها را داشته و ساختار سنگ را منسجم تر می نمایند. بدین ترتیب تاب یا مقاومت فشاری سنگ افزایش یافته و از سایش سطح سنگ نیز جلوگیری می کنند.

آنتی باکتریال
حضور باکتری و میکروب ها در برخی از محیط ها مثل آشپزخانه، بیمارستان، هتل ها و … گستردگی بیشتری دارند. بکارگیری سنگهای آنتی باکتریال علاوه بر ارتقای بهداشت محیط دفعات شستشو با شویند های قوی را نیز کاهش می دهند.

منبع: nanonaturalstone

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا