دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
مهندس ناظر

عوارض نوسازی و بهای خدمات مدیریت پسماند

عوارض نوسازی و بهای خدمات مدیریت پسماند

عوارض نوسازی و بهای خدمات مدیریت پسماند

برخي از انواع عوارض مانند عوارض نوسازي كه بر مبنـاي مميـزي شـهرداري صـورت مـيگيـرد كه ميزان آن هر ساله براساس اطلاعات موجود در شهرداري قابل محاسبه است .


شناسنامه عوارض نوسازی

شناسنامه عوارض نوسازی
شناسنامه عوارض نوسازی

نحوه محاسبه عوارض

عوارض نوسازي به شرح ذيل محاسبه مي گردد.

عوارض ساليانه نوسازي=(ضريب تصويب شده مجلس شوراي اسلامي*مساحت عرصه ملك*مبلغ تصويب شده در آييننامه تقـويم امـلاك كميسـيون مـاده 64 قـانون ماليـاتهـاي مسـتقيم هـر شهرستان)+(مساحت اعيان ملك*مبلغ تصويب شده در آييننامه تقـويم امـلاك كميسـيون مـاده 64 قـانون ماليـاتهـاي مسـتقيم هـر
شهرستان )+مبلغ تصويب شده براي تاسيسات در آييننامه تقويم املاك +مبلغ تصويب شده براي گرمايش ملك در آييننامه تقويم املاك+مبلغ تصويب شده براي سرمايش ملك در آييننامه تقويم املاك


گردشكار اداري تصويب عوارض نوسازی

اين عوارض بايستي با رعايت مفاد بند 16 ماده 76 و 77 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابـات شـوراهاي اسـلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 با اصلاحات بعدي و همچنين به استناد تبصره يك ماده 5 قانون اصلاح موادي از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و … مصوب 22/10/1381 موسوم به لايحـه تجميـع عـوارض وهمچنين تبصره يك ماده 50 قانون ماليات بر ارزش افزوده مصوب 17/2/1387 مجلـس شـوراي اسـلامي تصـويب وسپس اجرايي گردد.


شماره شناسایی ملک

کد 15 رقمی می باشد که به ترتیب از راست به چپ شامل ردیف مالک و00وردیف و000و ملک و0و بلوک می باشد.


استعلام شماره شناسایی ملک برای پرداخت عوارض نوسازی و بهای خدمات مدیریت پسماند

  1. در مرحله اول برای یافتن شماره شناسایی ملک خود می‌توانید از نقشه تهران استفاده کنید. برای این کار با کلیک راست بر روی نقشه و انتخاب گزینه شماره شناسایی ملک مطابق تصویر، شماره شناسایی را کپی کرده و در سامانه ملک جای‌گذاری نمایید.
  2. در صورتی‌که از تلفن همراه استفاده می‌کنید در نقشه محل مورد نظر را به مدت ۲ثانیه فشار داده و سپس مطابق تصویر از منوی باز شده گزینه شماره شناسایی ملک را انتخاب نمایید. برای استفاده می‌توانید از مرورگرهایFirefox، IE، Chrome و Opera استفاده کنید اما این ویژگی بر روی مرورگر سافاری هنوز فعال نیست.
  3. شماره شناسایی ملک شما بر روی قبض عوارض نیز قابل دسترسی است و در تصویر با کادر قرمز مشخص شده است:
  4. در مرحله بعدی شماره شناسایی ملک خود را در سامانه وارد نمایید و گزینه تایید را انتخاب کنید.
  5. اگر شماره شناسایی ملک را از طریق نقشه دریافت کرده باشید، جدولی برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید ملک خود را پیدا کنید. البته اگر شماره شناسایی ملک خود را از روی قبض وارد کرده باشید فقط مشخصات ملک شما نمایش داده می‌شود.
  6. با انتخاب گزینه استعلام، شما به صفحه استعلام هدایت می‌شوید و با وارد کردن شماره تلفن همراه خود، اطلاعات بدهی و پرداخت به شما پیامک خواهد شد.
  7. با کمک راه‌های زیر می‌توانید نسبت به پرداخت بدهی اقدام نمایید.

آخرین ویرایش: 1400/08/16

شماره ویرایش: سوم


بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

منبع
my.tehran.irانواع عوارض و نحوه محاسبه آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا