دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
معماری

فرآیند طراحی Design Process چهار معمار معاصر مطرح دنیا

فرآیند طراحی Design Process چهار معمار معاصر مطرح دنیا

بررسی نظرات 4 معمار مطرح در زمینه فرآیند طراحی از طریق سه عامل وابسته تحلیل و بررسی پیشینه دانش و منابع الهام بخش و تاثیر ابزارهای توسعه و درنهایت نتیجه گیری از عوامل صورت می پذیرد.


دیاگرام  فرایند تحلیل به شرح ذیل می باشد:

پیشینه دانش(ریشه هاو سوابق و تحصیلات) + منابع الهام بخش(ساختمان های موجود و مرتبط معماران الگو وطبیعت ) + ابزارهای توسعه(تکنیک های مجسمه سازی و دیجیتال و ماکت)⇐نتیجه نهایی


دیدگاه معماران:

1. فرانک گری Frank Gehry و فرآیند طراحی:

 

من می دانم و بدون لحظه ای توقف و فکر در مورد مفهوم آن برای دیگران فرآیند رسم را ادامه می دهم تا در نهایت به طرحی کوچک نزدیک به کار نهایی ساخته شده برسم.

پیشینه دانش :
معمار آمریکایی کانادایی مدرسه معماری مدرن

منابع الهام بخش:
مجسمه سازان و نقاشان مطابق تصویر زیر(ٰموزه گوگنهایم و ساختمان آی‌ای‌سی)

فرایند طراحی فرانک گری01


ابزار توسعه:
اسکیس طرح های جدید طبقات

نتیجه نهایی:
ریخت شناسی اشکال در یک ترکیب بندی فوق العاده


2. زاها حدید Zaha Hadid و فرآیند طراحی:

تکنیک های دیجیتال از اجزای ضروری توسعه پروژه و زمینه سازی کاربردی در  زبان جدید معماری در خلق فرم ها و  توسعه فضا به شمار می آیند.

پیشینه دانش :
معمار عراقی بریتانیایی 

منابع الهام بخش:
مجسمه سازی طبیعت معماری ارگانیک مطابق تصویر زیر

فرایند طراحی زاها حدید

ابزار توسعه:
تکنیک های دیجیتال و مجسمه سازی

نتیجه نهایی:
ساختمان هایی مجسمه مانند رمز آلود بیان کننده: سیالیت سبک سرعت


3. تویو ایتو Toyo Ito و فرآیند طراحی:

معماران معماری را پیچیده ساخته اند . ما معماران نیاز به ساده سازی و استفاده از یک زبان قابل فهم برای همه افراد جامعه داریم که با محیط زیست نیز سازگار باشد.

پیشینه دانش:
معمارژاپنی و پیرو لوکوربوزیه

منابع الهام بخش:
اشکال و سازه  و الگوهای طبیعی و ساختار درخت

فرایند طراحی تویو ایتو

ابزار توسعه:
تکنیک های دیجیتال و مجسمه سازی

نتیجه نهایی:
ساختمان های شاخه ای و درختی و نمای ساختمان بیان کننده جریان نیرو


4. پیتر زومتور  Peter Zumthor و فرآیند طراحی:

من یک کمی شبیه مجسمه سازان کار می کنم. هنگامی که شروع می کنم ایده اولیه من در مورد مواد و متریال سازنده ساختمان است. من متعقدم که معماری درباره یک نوشته یا اشکال نیست معماری درباره فضا و متریال است.

پیشینه دانش :
معمار سوئیسی و پیرو لوکوربوزیه

منابع الهام بخش:
بالا بردن ساختمان های پیلوتی و حرکت و پیروی از فضای سبز مطابق تصویر زیر
فرایند طراحی پیتر زومتور

ابزار توسعه:
نشان دادن مرحله اولیه پروژه با مدل های فیزیکی

نتیجه نهایی:
بلند کردن تیرهای افقی و قراردادن روی سطوح شیشه ای بزرگ پیلوتی


مراحل اصلی در طراحی این معماران:

 

  1. دانش
    طراحان موظند در مورد همه مسایل وموضوعات که در گذشته و حال مطرح شده است آگاه باشند.
  2. ابزارهای توسعه
    هنگامی که از ابزار توسعه دهنده درک درستی داشته باشیم و بتوانبم به خوبی از آنها استفاده نماییم و ایده های طراحی ما تحقق بخشند.
  3. خلق
    هنگامی که ابزارهای ما توسعه یابد ایده طراحی ما با کیفیت بالاتر و خلاقانه تر مطرح می گردد.

آخرین ویرایش: 1399/10/09

شماره ویرایش: دوم

بیشتر بدانیم:

  1. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  2. تاثیر طراحی معماری فرم پلان و نما در آسیب های ناشی از زلزله
  3. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  4. مشاوره مهندس ناظر

منبع
Design Process & Strategic Thinking in Architecture /ترجمه:تحریریه همیار ناظر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا