دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
معماری

مراحل انجام طراحی داخلی

مراحل انجام طراحی داخلی

مراحل انجام طراحی داخلی

جمع آوری اطلاعات فنی:

در این مرحله طراح اطلاعات فنی نظیر ابعاد و اندازه های سایت پروژه، میزان نورگیری، موقعیت فضاهای همجوار و … را انجام میدهد تا دیدی کلی از فضا را داشته باشد.

گرفتن اطلاعات در خصوص خواسته های شما :

در این مرحله طراح کلیۀ اطلاعاتی را که مربوط به خواسته های سفارش دهنده است جمع آوری و آنها را به ترتیب اهمیت و اولویت فهرست می نماید. برای مثال ممکن است فردی برای طراحی یک دکور یا سازۀ چوبی به دنبال یک طرح کلاسیک باشد و فردی دیگر، طرح های مدرن را بپسندد، که همین خود در شروع طراحی بسیار با اهمیت است. همچنین طرح ایجادی به لحاظ کاربرد، صرفه اقتصادی، زیبایی و … تعیین کننده مسیر و نحوۀ طراحی خواهد بود.

ایجاد طرح اولیه:

در این مرحله طراح گروه طرح اولیه را بصورت دستی با فرد سفارش دهنده در میان میگذارد و فرد از ایده کار مطلع میگردد و اصلاحات لازم و مورد نظر وی اعمال می شود.

پیاده نمودن طرح:

در این مرحله طرح اولیه و مورد نظر سفارش دهنده بدست می آید. وهزینه اجرا طرح برآورد میشود

فاز۱:

طراحان ماهر و با تجربه، طرح پیشنهادی مورد نظر را با تکیه بر نرم افزارهای سه بعدی و از نماهای مختلف با کمک نور، رنگ، بافت، قراردان موضوعات جانبی و …، بصورت دقیق چنانکه تشخیص طرح از عکس دشوار خواهد بود ارائه می دهد که این به درک طرح توسط مخاطب کمک می نمایدوسفارش دهنده کار را قبل از اجرا و ساخت به وضوح می بیند.

 

فاز۲:

در این مرحله نقشه ها با اصول رسم و درج تمام جزئیات لازم برای ساخت ترسیم می شوند. درک و فهم این گونه نقشه ها برای افراد و مخاطبین عادی که زبان نقشه کشی را نمی دانند مشکل است. اما نقشه های فاز یک، که بر ترسیم تصاویر سه بعدی استوار است، برای این گونه مخاطبین، بیشتر قابل درک و فهم خواهد بود اینگونه نقشه ها برای گروه اجرایی بوده و به گروه اجرایی تحویل داده میشود.

پروسه نهایی کار:

با مشخص شدن طرح و در ادامه کار اجرایی توسط تیم اجرایی با تجربه و خبره آغاز خواهد شد.

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا