دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
عمران

معرفی یکی از کتب مرجع مدیریت صنعتی_ رشته مدیریت ساخت

معرفی یکی از کتب مرجع مدیریت صنعتی_ رشته مدیریت ساخت

معرفی یکی از کتب مرجع مدیریت صنعتی_ رشته مدیریت ساخت

مدیریت ساخت یکی از شاخه‌های مهندسی عمران است که به برنامه‌ریزی، هدایت، اجرا، کنترل و مدیریت پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وساز می‌پردازد. متخصصان و مدیران ساخت، ضمن آشنایی با مهارت‌های فنی و مهندسی مرتبط با فعالیت‌های مهندسی عمران، با استفاده از مهارت‌های مدیریتی موجود در این رشته به هدایت و مدیریت منابع انسانی و مالی در فرآیند انجام پروژه‌ها می‌پردازند.
امروزه مدیریت ساخت در جهت ارتقاء کیفیت و کاهش مدت و هزینه انجام پروژه‌ها و نیز اجرای دقیق طراحی و ساخت سازه‌های مهم مانند پل‌ها، سدها، بنادر و سازه‌های دریایی، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها، ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ و بسیاری سازه‌های دیگر، نقش مهمی را دارا می‌باشد.
این رشته شامل مجموعه های مدیریت عمومی و دولتی، صنعتی، بازرگانی، مالی و سرمایه گذاری، استراتژیک، سازمان، منابع انسانی، ریسک، کارآفرینی، بازاریابی، کیفیت، اجرایی، فناوری اطلاعات، خلاقیت و نوآوری و در نهایت مدیریت پروژه می باشد.
که در این قسمت یکی از کتب مرجع مدیریت صنعتی_ رشته مدیریت ساخت را معرفی می نماییم.

کتاب مبانی مدیریت صنعتی (رویکرد نوین)

نویسنده : دکتر میرزاحسن حسینی، روح اله حسینی

مدیریت صنعتی شاخه‌ای از علم مدیریت است که مدیریت صنایع، واحدها و سازمان‌های صنعتی را از بعد مالی، رفتاری و فنی مورد بررسی قرار می‌دهد. در مدیریت صنعتی برای افزایش بهره‌وری صنعتی، ضمن تمرکز بر مدیریت نیروی انسانی و تقویت انگیزه و مهارت آن‌ها در سازمان‌های صنعتی، بسیاری از مباحث نظری علم مدیریت به‌کار گرفته می‌شوند.

امروزه مدیریت صنعتی با تجزیه و تحلیل مسائل مختلف و بررسی همه عوامل تاثیرگذار بر کیفیت فرآیندها، محصولات و خدمات صنعتی، نقش بسیار مهمی را در اداره کارآمد واحدهای صنعتی ایفا کرده و به‌واسطه به‌کارگیری روش‌های علمی، محاسبات ریاضی و آماری، نرم‌افزارها و ابزارهای خاص، به بررسی اصولی و صحیح بسیاری از مسائل صنعتی می‌پردازد.

چکیده :

سازمان، سیستمی نظام مند است که به صورت مجموعه ای از زیرسیستم های متنوع تعریف می شود. چگونگی انجام کارهای زیاد و یا گاها متفاوت در سازمان ها برای رسیدن به اهداف در محیط و شرایط پیچیده و چند بعدی امروزی وظایف و مسئولیت مدیران را پیچیده و با اهمیت می سازد.

کتاب مبانی مدیریت صنعتی (رویکرد نوین) یکی از منابع رشته ی مدیریت است که در ۱۳ فصل مبانی مدیریت صنعتی را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

این کتاب شامل سرفصل های زیر است:

    فصل اول: نگرش های مدیریت (سیر تاریخی)

    فصل دوم: صنعت در گذر زمان (انقلاب صنعتی)

    فصل سوم: سازمان صنعتی (صنعت)

    فصل چهارم: تعریف و مفاهیم مدیریت صنعتی

    فصل پنجم: فرآیند مدیریت استراتژیک صنعتی

    فصل ششم: مدیریت کارخانه و تولید

    فصل هفتم: طراحی سازمان های صنعتی

    فصل هشتم: برنامه ریزی و مدیریت موجودی ها

    فصل نهم: مدیریت تکنولوژی و فن آوری صنعتی

    فصل دهم: مدیریت پروژه

    فصل یازدهم: مدیریت کیفیت و بهره وری

    فصل دوازدهم: کار در صنعت

    فصل سیزدهم: توسعه صنعت (صنعتی شدن)

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا