دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
مرجع مهندسین

معرفی یکی از کتب مرجع کارآفرینی_ رشته مدیریت ساخت

معرفی یکی از کتب مرجع کارآفرینی_ رشته مدیریت ساخت

معرفی یکی از کتب مرجع کارآفرینی_ رشته مدیریت ساخت

مدیریت ساخت یکی از شاخه‌های مهندسی عمران است که به برنامه‌ریزی، هدایت، اجرا، کنترل و مدیریت پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وساز می‌پردازد. متخصصان و مدیران ساخت، ضمن آشنایی با مهارت‌های فنی و مهندسی مرتبط با فعالیت‌های مهندسی عمران، با استفاده از مهارت‌های مدیریتی موجود در این رشته به هدایت و مدیریت منابع انسانی و مالی در فرآیند انجام پروژه‌ها می‌پردازند.
امروزه مدیریت ساخت در جهت ارتقاء کیفیت و کاهش مدت و هزینه انجام پروژه‌ها و نیز اجرای دقیق طراحی و ساخت سازه‌های مهم مانند پل‌ها، سدها، بنادر و سازه‌های دریایی، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها، ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ و بسیاری سازه‌های دیگر، نقش مهمی را دارا می‌باشد.
این رشته شامل مجموعه های مدیریت عمومی و دولتی، صنعتی، بازرگانی، مالی و سرمایه گذاری، استراتژیک، سازمان، منابع انسانی، ریسک، کارآفرینی، بازاریابی، کیفیت، اجرایی، فناوری اطلاعات، خلاقیت و نوآوری و در نهایت مدیریت پروژه می باشد.
که در این قسمت یکی از کتب مرجع کارآفرینی_ رشته مدیریت ساخت را معرفی می نماییم.

کتاب : کارآفرینی از تئوری تا عمل

نویسنده کتاب : ذبیحی محمدرضا، مقدسی علیرضا

مدیریت کارآفرینی فرآیندی است که با استفاده از مجموعه‌ای از نظریه‌ها، فنون و روش‌های مدیریت اثربخش، به فعالیت‌های کارآفرینی می‌پردازد. فعالیت‌های کارآفرینی تلاش‌هایی هستند که همواره ضمن پذیرش ریسک‌های اقتصادی و اجتماعی و با نوآوری و بهره‌گیری از فرصت‌ها، به ایجاد موقعیت‌های جدید شغلی و همراه با کسب سود می‌پرازند.

در عصر حاضر، کارآفرینی یکی از اهداف بزرگ بسیاری از سازمان‌ها محسوب می‌شود، زیرا در نتیجه آن فعالیت‌ها، خدمات، محصولات و فناوری‌های جدید شناسایی شده و به بهره‌برداری می‌رسند. به‌همین‌خاطر مدیریت کارآفرینی، در تامین و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز فعالیت‌های کارآفرینی به عنوان یکی از عوامل اصلی تحولات بزرگ سازمان‌ها و تسهیل توسعه اقتصادی کشورها، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل ۱: مبانی و مفاهیم کارآفرینی

فصل ۲: دیدگاه های کارآفرینی

فصل ۳: کارآفرینی مستقل

فصل ۴: کارآفرینی درون سازمانی

فصل ۵: کارآفرینی سازمانی

فصل ۶: ویژگی های سازمان کارآفرین

فصل ۷: آموزش کارآفرینی

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا