دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
معماری

شهرهای عمودی

شهرهای عمودی

 شهرهای عمودی

شهر عمودی خاورمیانه

یک مهندس معمار ایتالیایی از طرح چشمگیر آسمانخراشی رونمایی کرده که آن را «شهر عمودی» ویژه خاورمیانه عنوان کرده است.مهمترین ویژگی طرح این آسمانخراش در این است که در بستر دریا بنا شده و از سطح آب بیرون می آید و دل آسمان را می شکافد.ارتفاع این آسمانخراش ۷۵۰ متر است و برای بناشدن در نزدیکی ساحل یکی از مناطق آبی خاورمیانه طراحی شده است.

امکان دسترسی به آسمانخراش از راه دریا، زمین و هوا از مهمترین ویژگیهای این سازه عظیم به شمار می آید.مهندس معمار ایتالیایی این سازه را به گونه ای طراحی کرده که قایقها به راحتی در کنار آن پهلو بگیرند و در عین حال فرود بالگرد بر فراز آن بدون کوچکترین مشکلی صورت گیرد.همچنین پلی که بخشی از آن در دریا فرو رفته امکان تردد عابران پیاده میان ساحل و بخش ورودی آسمانخراش را امکانپذیر می کند.

درصورت قطعی شدن ساخت این سازه، از واحدهای پیش ساخته به ارتفاع ۷۲ متر در پروژه ساخت آن استفاده خواهد شد.  این آسمانخراش در مجموع درحدود ۸۰۰ هزار مترمربع وسعت خواهد داشت. برآورد می شود این سازه ظرفیت حدود ۲۵۰۰ نفر را در آپارتمانها و ویلاهای متنوع آن داشته باشد.فضای سبز وسیعی که در سراسر بخشهای آسمانخراش در نظر گرفته شده از دیگر ویژگیهای مهم این پروژه به شمار می آید.

kh

طرح پیشنهادی یک آسمانخراش ۲٫۴ کیلومتری برای دبی

برج شهر دبی (Dubai City Tower) که همچنین با نام شهر عمودی ( Vertical City ) معروف است  .این طرح پیشرفته شامل ۴۰۰ طبقه قابل سکونت است که بر بالای آن یک قسمت ۴۰۰ متری قرار میگیرد برای تامین انرژی سبز, و ارتفاع کل برج را به ۲۴۰۰ متر میرساند!

در توضیحات این طرح معماری ذکر شده است مکان در نظر گرفته شده برای ساخت این آسمانخراش در نزدیکی خلیج فارس است – جایی که توریست ها بتوانند توسط گشتهای آبی از برج دیدن کنند.این برج ۴۰۰ طبقه ای به ۴ قسمت ۱۰۰ طبقه ای تقسیم شده است که هر چهار قسمت توسط سلسله های فولادی به یکدیگر متصل شده اند و در داخل آنها امکان جابجایی با سرعت بالا برای افراد در نظر گرفته شده است.

dubai Dubai_City_Tower

هر عمودی در قلب صحرای آفریقا

یک شرکت معماری در پاریس به نام OXO Architectes به تازگی از طرحی پیشنهادی برای ساخت نوعی برج یا شهر عمودی رونمایی کرده که نویدبخش زندگی پرتراکم پایدار در قلب بیابان صحرا است.

خبرگزاری ایسنا: انرژی موردنیاز برای برج مفهومی City Sand Tower با استفاده از منابع تجدیدپذیر شامل جمع‌آوری آب باران، انرژی خورشیدی و انرژی ژئوحرارتی تامین می‌شود. ارتفاع این شهر عمودی به ۴۵۰ متر یا نصف برج خلیفه در دبی می‌رسد و مساحت ۷۸ هکتار را دربر می‌گیرد.

شرکت OXO Architectes قصد دارد در داخل این بنا، برج داخلی مرکزی تعبیه کند که دارای پوشش گیاهی خواهد بود و به عنوان باغچه‌ای عمودی ساخته می‌شود که در مقابل شرایط آب‌وهوایی سخت بیابان صحرا محافظت می‌شود.حدود ۲۲ درصد از فضای قابل‌استفاده این برج به دفاتر کار اختصاص داده می‌شود و یک هتل و تعداد ۶۰۰ واحد مسکونی نیز به ترتیب ۱۷٫۵ و ۱۵ درصد فضای آن را اشغال می‌کند.

فضای باقی‌مانده نیز به مرکز خرید، اتاق‌های کنفرانس، سالن‌های ورزشی، موزه، استخر آب گرم، کافی‌شاژ و رستوران اختصاص می‌یابد. این برج همچنین دارای رصدخانه هواشناسی است، در حالی که یک سایت فرود مخصوص بالگرد نیز بر فراز ساختمان قرار می‌گیرد.ساخت این پروژه پایدار بسیار بلندپروازانه است و بر اساس طرح پیشنهادی، حدود ۴۵ هزار متر مکعب آب باران، سالانه در فضای خشک بیابان صحرا جمع‌آوری می‌شود و برای مقاصد مختلف به کار خواهد رفت.

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

aa3a1  a2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا