دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
مرجع مهندسین

راهکارهای مفید برای اصلاح دیرکرد پرداخت حق الزحمه از سوی کارفرمایان

راهکارهای مفید برای اصلاح دیرکرد پرداخت حق الزحمه از سوی کارفرمایان

راهکارهای مفید برای اصلاح دیرکرد زمانی کارفرمایان به شرح ذیل است:

  1. بر فرآیند صدور صورتحساب، کنترل کامل داشته باشید و هرگونه شرایط ارایه خدمات و جریمه دیرکرد باید به وضوح مشخص شود. حتما در قرارداد خدمات خود به وضوح اعلام گردد.
    *در نوشته ها بعدی به نحوه نگارش قرارداد و ارکان آن حتما خواهیم پرداخت منتظر باشید.

    بهتر است قبل از عقد قرارداد پیش نویس آن را در اختیار وکیل کاردان قرار داده تا از لحاظ قوانین آن را بررسی نماید و بازنویسی انجام گردد.

  2. به شکلی رسمی اخطار بدهید: اخطاری رسمی برای او بفرستید و با لحنی دوستانه شیوه های پرداخت را یادآوری کنید.که یکی از آنها اظهارنامه قضایی و اعلام به سازمان های مرتبط مانند شهرداری و سازمان نظام مهندسی می باشد.
    بیشتر بدانیم: اظهارنامه قضایی
  3. شرایط مختلفی را برای بهترین (و بدترین) کارفرمایان در نظر بگیرید: اگر چند مالک مشکل ساز دارید، یا از طرف دیگر، مالکینی دارید که همیشه به موقع هزینه ارایه خدمات را پرداخت می کنند، بهتر است شرایط ارایه خدمات متفاوتی را برای هر کدام از آنها در نظر بگیرید و به آنها این موضوع را حتما اعلام نمایید.
  4. شیوه های پرداخت متنوع تری را بپذیرید: مکالمه ای دوستانه و صریح با مالک مورد نظر داشته باشید و سعی کنید با او در مورد نحوه پرداخت به توافق برسید.
    *در نوشته ها بعدی به برخی از این اصول و راهکارها حتما خواهیم پرداخت منتظر باشید.

  5. از شرکت های تحصیل داری استفاده کنید: اگر شرایط سختی دارید و گزینه های بالا به شما کمکی نکرد، می توانید از شرکت های تحصیل داری استفاده کنید.
  6. با کارفرمایان مشکل ساز کار نکنید: اگر تعدادی از مشتریانتان به طور مرتب مشکلاتی در زمینه پرداخت برایتان ایجاد می کنند، باید آنها را کنار بگذارید.
  7. قانونی برخورد کنید : اگر همه راه ها را امتحان کرده اید و باز هم به در بسته خورده اید، دیگر وقت آن رسیده که از طریق قانونی دست به کار شوید و با وکلای کاردان متخصص در رشته خود مشورت فرمایید.
    *در نوشته ها بعدی به برخی از راهکارهای قانونی خواهیم پرداخت منتظر باشید.


به مشاوره نیاز دارید؟

با تماس با شماره‌های 88521214 – 88521215 در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 5 از مشاوره و کمک تیم همیار ناظر بهره‌مند شوید.

آخرین ویرایش: 1399/05/08

شماره ویرایش: دوم

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا