دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
عمران

مراحل اجرای دال های مجوف دوپوش (Construction’s Steps of U-Boot)

مراحل اجرای دال های مجوف دوپوش (Construction's Steps of U-Boot)

مراحل اجرای دال های مجوف دوپوش (Construction’s Steps of U-Boot)

  • بستن قالب زیرین تخت دال و شبکه آرماتور پایین:

در این مرحله با توجه به تجهیزات موجود، قالب بندی زیرین دال انجام می شود. این قالب ها می توانند از جنس چوب، فلز مدولار و … باشند. همچنین شبکه آرماتور پایین در این مرحله بسته می شود.

 

  • چیدن قالب ها با توجه به نقشه های اجرایی:

در این مرحله قالب های یوبوت طبق نقشه های اجرایی چیده و فاصله آنها به وسیله بندهای تعبیه شده بر روی آنها جهت بوجود آوردن تیرهای متقاطع تنظیم می گردد. همچنین پایه های مخروطی شکل زیر این قطعات فضای لازم برای ایجاد دال زیرین را فراهم می آورد.

 

  • بستن شبکه آرماتور بالای دال:

در این مرحله شبکه آرماتور بالا بسته شده و همچنین در صورت نیاز به آرماتورهای برشی، این آرماتورها در بین قالب ها قرار می گیرند.

 

  • تکمیل بتن ریزی:

لایه دوم بر روی لایه اول ریخته می شود تا به ضخامت مورد نظر برسد باید توجه داشت فاصله زمانی بین بتن ریزی در دو لایه نباید به قدری باشد که باعث گیرش لایه اول شود (رعایت فاصله زمانی مجاز در آیین نامه).

 

  • باز کردن قالب های کف:

پس از گیرش بتن در زمان تعیین شده در مبحث نهم مقررات ملی ساختمان قالب ها از زیر دال جمع و به طبقه دیگر منتقل می گردد.

بیشتر بدانیم:

  1. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  2. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  3. مشاوره مهندس ناظر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام.لطفا به ویژگی های یوبوت استاندارد توجه داشته باشید تا دچار ضرر اقتصادی نشوید.

    ویژگی های قالب یوبوت استاندارد(تولید شده توسط شرکت یوبوتکس)

    ۱-ابعاد:

    ابعاد قالب یوبوت استاندارد میبایستی بدون احتساب لبه های تقویتی ۵۲×۵۲ سانتیمتر باشد(با احتساب لبه تقویتی این سایز ۵۴×۵۴ سانتیمتر میباشد) استفاده از سایر ابهاد موجب بالا رفتن هزینه و ساخت سازه ای غیر اقتصادی علارغم تایید مهندسان خواهد گردید

    ۲- وجود پایه :

    پایه در قالب یوبوت وظیفه ایجاد فضای خالی در زیر یوبوت برای حرکت بتن و عدم برخورد یوبوت با آرماتور تحتانی میباشد.در صورت عدم وجود پایه زیر یوبوت پر نشده و در نهایتا آرماتور نمیتواند نقش سازه ای خود را ایفا نماید.بنابراین استفاده از یوبوت بادی و بدون پایه توصیه نمیگردد

    ۳-سیستم چفت و بست :

    سیستم چفت و بست یوبوت سازه پلاست مانع از جدا شدن نیمه تحتانی یوبوت با نیمه فوقانی آن در هنگام بتن ریزی شده و باعث افزایش سرعت بتن ریزی و سهولت اجرا خواهد گردید.در عین حال سیستم چفت و بست میبایستی با حداقل زمان و به سهولت انجام پذیرد.

    ۴- جنس یوبوت :

    در مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان به صراحت ذکر شده که جنس یوبوت باید از متریال پلی پرو پیلن بوده و با مونتاژ یوبوت یک محفظه بسته را تشکیل دهد (بنابراین قالب های پلی استایرنی و سایر قالبها مورد تایید نمیباشد)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا