دانلود دستور کار و چک لیست و گزارش و دیتیل بانک اطلاعات مهندسی
نظام مهندسي

فهرست واحدهای درسی هم ارزی رشته هاجهت صدور پروانه اشتغال به كار مهندسی

فهرست واحدهای درسی هم ارزی رشته هاجهت صدور پروانه اشتغال به كار مهندسی

براساس تبصره ۲ ماده ۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان جدول کد رشته های مختلف و نوع پروانه اشتغال به کار (اعم از اصلی یا مرتبط) براساس عنوان مدرک تحصیلی دانشگاهی و آخرین مصوبات کمیسیون هـم ارزی رشـته هـا از دفتـر سـازمان هـای مهندسـی و امـوربین الملل وزارت مسکن و شهرسازی به کلیه سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها به شرح زیر ابلاغ شد.

سوال خیلی از فارغ التحصیلان رشته های مهندسی این است که آیا من می توانم پروانه اشتغال به کار بگیرم یا خیر؟پاسخ این سوال در مصوبات کمیسیون ماده ۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موجود می باشد.


مصوبات کمیسیون ماده ۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان:

  1. به فارغ التحصیلان رشته های اصلی و مرتبط با مهندسی در یکی از رشته های ساختمان مطابق جدول کد رشته های پروانه اشتغال به کار پیوست ( 1 )تعلق می گیرد. برای دیگر فارغ التحصیلان رشته های مرتبط نیز براساس نظر کمیسیون هم ها ارزی رشته ، وضعیت صـدورو یا تمدید پروانه اشتغال به کار آنها مشخص خواهد شد.
  2. مدارک لازم جهت طرح و بررسی در کمیسیون هم ارزی  رشته ها، مطابق پیوست ( ۲ )می باشد.
  3. دانش آموختگان رشته های اصلی اعم از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی کـه مدارکتحصیلی آنها مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و میانگین کل نمرات آنها کمتر از ۱۲ باشد. در صورتی که عنوان معادل در مدرک تحصیلی ایشان قید نشده باشد می توانند پروانه اشتغال بکار مهندسی با کد اصلی دریافت نمایند.
  4. فهرست واحدهای درسی مصوب کمیسیون هم ارزی رشته های جهت تطبیق با رشته ها اصلی مهندسی و صدور پروانه اشـتغال بکـار مهندسی (و مرتبط با مهندسی) عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی و معماری مطابق پیوست های ۶و ۵ ،۴ ،۳ تعیین گردیده است.
  5. کلیه متقاضیانی که واحدهای درسی را مطابق جداول مربوط به آن گذرانیده اند، می توانند با ارائـه ریـز نمـرات تأییـد شـده از سـوی دانشگاه محل تحصیل خود به دفتر سازمان های مهندسی و امور بین الملل، درخواست صدور یا تمدید پروانه اشـتغال به کـار مهندسـی نمایند و در صورت وجود کسر واحد می توانند فقط پس از بررسی در کمیسیون هم ارزی رشته ها و کسب نظر موافق کمیسیون مذکور،جهت گذرانیدن کسر واحدها در یکی از دانشگاه های معتبر برای حداکثر ۴ درس معادل ۱۰ واحد اقدام نمایند.بدیهی است برای اشخاصی که بدون کسب نظر موافق کمیسیون مبادرت به گذرانیدن کسری واحدها نمایند، هیچگونه حقـی ایجـادنخواهد شد.
  6.  جهت معرفی کسری واحدها توسط کمیسیون هم ارزی رشته ها، معدل کل تحصیلی برای دانشـگاه هـای دولتـی حـداقل ۱۴ و بـرای دانشگاه های آزاد اسلامی حداقل ۱۵ الزامی می باشد.

جهت دریافت متن کامل مصوبه اینجا کلیک نمایید.


فهرست واحدهای درسی مصوب كميسيون هم ارزی رشته هاجهت صدور پروانه اشتغال به كار مهندسی عمران

 

فهرست واحدهای درسی مصوب كميسيون هم ارزی رشته هاجهت صدور پروانه اشتغال به كار مهندسی تأسیسات مکانیکی ساختمان

فهرست واحدهای درسی مصوب كميسيون هم ارزی رشته هاجهت صدور پروانه اشتغال به كار مهندسی تأسیسات برقی ساختمان

فهرست واحدهای درسی مصوب كميسيون هم ارزی رشته هاجهت صدور پروانه اشتغال به كار مهندسی معماری

فرق بین رشته های مهندسی تکنولوژی معماری و علمی کاربردی معماری

تفاوت عمده بین عناوین دروس گذرانده شده می باشد.

بیشتر بدانیم:

  1. ظرفیت اشتغال بکار نظارت و طراحی مهندسین
  2. پروانه اشتغال به کار مهندسی چیست ؟
  3. فرم ها و چک لیست هاي ضروري براي مهندسین ناظر ،طراح و مجری
  4. محاسبات سرانگشتی ویژه مهندسین عمران
  5. مشاوره مهندس ناظر

منبع
مصوبات كميسيون ماده ۷ قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام. چرا برای رشته شهرسازی فهرست واحدهای درسی کمیسیون هم ارزی نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا